[OC]FSB Zomaar verhogen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• chubby-
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb de search gebruikt en ook zelf nog wat topics doorgelezen.
Vind het zelf ook irritant als mensen dingen vragen die met de search gewoon op te lossen zijn.

Eerst even wat info:
Ik heb een AMD XP 3000+ met barton core en 333mhz FSB.
Heb hem nu op 175x13 draaien (2275mhz).
Hij draait nu stabiel op 50-53 graden.
Ietwat heet maar ik kan ermee leven.
Geheugen wat ik heb zijn 2 kingston 512mb reepjes van DDR400

Als ik nu zomaar de FSB jumper van 333 op 400 zet...??.. kan het dan goed fout gaan of start ie dan gewoon niet op?? of wordt ie superheet? of kan het goed gaan??

Ik ben maar arme student dus het risico om het gewoon even te proberen is me te groot. Hopelijk kan iemand me wat nuttigs vertellen.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
chubby- schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:40:
Ik heb de search gebruikt en ook zelf nog wat topics doorgelezen.
Vind het zelf ook irritant als mensen dingen vragen die met de search gewoon op te lossen zijn.
Heb je Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) of "mini" overklok FAQ/ ook gelezen? Dit is namelijk vrij basic voor DOC. :|
Eerst even wat info:
Ik heb een AMD XP 3000+ met barton core en 333mhz FSB.
Heb hem nu op 175x13 draaien (2275mhz).
Hij draait nu stabiel op 50-53 graden.
Ietwat heet maar ik kan ermee leven.
Geheugen wat ik heb zijn 2 kingston 512mb reepjes van DDR400

Als ik nu zomaar de FSB jumper van 333 op 400 zet...??.. kan het dan goed fout gaan of start ie dan gewoon niet op?? of wordt ie superheet? of kan het goed gaan??
Maar goed, op op je vragen terug te komen:
Het lijkt me niet echt verstandig om je fsb op 400 te zetten in 1 stap. Je komt dan namelijk uit op een snelheid van 2600mhz (13x200). De meeste (normale) bartons klokken niet zo ver over (met normale luchtkoeling), en in jouw geval waarschijnlijk helemaal niet aangezien je temps al vrij hoog zijn.
Daardoor zal je computer waarschijnlijk niet eens opstarten, of misschien wel, maar dan zal je computer waarschijnlijk vastlopen of niet booten naar windows.

Mijn advies is om rustig je fsb per stapjes van 2-3 mhz te verhogen en kijken of je systeem stabiel, wordt ie instabiel klok dan terug tot een snelheid waarop ie wel stabiel is.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Je kan het doen, daar is niet ergs aan alleen start het waarschijnlijk niet op of je systeem is instabiel omdat waarschijnlijk je processor die snelheid niet haalt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
hoi, even een vraagje tussendoor, en ik vond het niet nodig om daar een topic over te openen.

Ik heb een AMD Athlon 2700+
twinmos 512mb 400mhz
etc..

Ik wil graag overclocken maar heb geen zin om allerlei topics door te lezen.
Maar moet ik na het overclocken van de computer windows opnieuw installeren of hoef dat niet?

bvd

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Als het fout (lees: als je pech hebt) gaat kun je lekker gaan klooien met het Recovery Console.
Er zijn een 6tal (dacht 6 ;)) die nogal snel corrupt raken door een OC sessie :)

[ Voor 9% gewijzigd door SH4D3H op 24-11-2004 20:31 ]

Verwijderd

Dat hoeft niet, maareh zou toch wat topics doorlezen...

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:16

OMD

als je een arme student bent waarom probeer je het dan??? voorkomen is beter dan genezen. Geen grenzen opzoeken als je het niet kan veroorloven!!!

tis maar een tip hoor, doe ermee wat je wil, hij loopt zo toch prima?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Giel schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:28:

Maar moet ik na het overclocken van de computer windows opnieuw installeren of hoef dat niet?
Nee, windows zal wel iets sneller draaien, maar omdat er aan hardware eigenlijk niets veranderd, hoef je niets opnieuw te instelleren

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Giel
Luxx schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:39:
[...]

Nee, windows zal wel iets sneller draaien, maar omdat er aan hardware eigenlijk niets veranderd, hoef je niets opnieuw te instelleren
Als ik mijn FSB maar 1mhz al verhoog, en de instellingen opsla, start mijn computer opnieuw op (is normaal) maar dan hoor ik een piep en krijg ik geen beeld meer.

Ik kan het elke keer wel oplossen door mijn CMOS te resetten maar hoe "unlock" ik het :) ?

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 17:37

ChangeLife4Ever

owned by above

Giel schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:28:
bvd
als jij geen zin hebt om iets te doen, moeten wij dan wel zin hebben om jouw vragen te beantwoorden 8)7 ??

remember your end, someone owns us

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 09:33

glennerbee

F*uck The System!!

ik denk dat je dan kwa hardware aan je limiet zit...
mss trekt je videokaart of je mem het niet

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Is het een unlocked versie? M.a.w kun je de Multiplier verlagen/verhogen?

Ik heb een 2500+ barton, draait normaal op 166 x 11 = 1830mhz

Maar ik heb de fsb op 200 gezet, maar de multiplier naar 9 gedaan, dat is dan 200 x 9 = 1800mhz

Dus eigenlijk draait CPU even snel, maar fsb en ram stuk sneller. En dan ben ik rustig de Multiplier omhoog gaan doen, zit nu al aan 200 x 11.5 = 2300mhz :p

• Giel
glennerbee schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:05:
ik denk dat je dan kwa hardware aan je limiet zit...
mss trekt je videokaart of je mem het niet
mijn videokaart is een 9800pro en ik heb Twinmos 512mb 400mhz geheugen

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

In dit topic worden allemaal basis dingen gevraagd die met de search en de faq gemakkelijk zijn op te lossen,

Als je een FSB hebt van 333 dan zou je die idd naar 400 kunnen zetten, echter, als je geen geld hebt om een nieuwe processor te kopen zou ik het gewoon laten, je gaat de hardware buiten de specificatie's van de fabrikant gebruiken (dat is overklokken ;) ) en dus zal het altijd kapot kunnen gaan.

Wat slimmer is, is om je FSB met stapje's te verhogen en zo elke keer te kunnen kijken hoe hoog je kan komen.

@giel, als je geen zin hebt om allerlei topics door te lezen, waarom doe je dan wel al je basic vraagjes door het topic van een ander heen gooien? Dat wordt helemaal niet gewaardeerd!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.