Een goedendag, ik ben hier bezig met een websitetje en ik heb een klein probleempje... Heb al even gesearched, maar kon niet echt goede termen verzinnen om dit probleem te omschrijven.
Het probleem is als volgt; ik heb in een .css documentje gezet dat de html pagina een bepaalde background-image moet hebben; nu gaat dit goed in IE en Opera, maar Firefox redeneert bepaalde codes blijbaar anders ofzo; ik zal mezelf even nader verklaren:
de .css
De mapstructuur van de website ziet er als volgt uit:
/ <- hierin staan de .htm/.html documenten voor de Nederlandse versie van de website
/english <- daar staan de documenten voor de engelse versie.
/images hier staan logischerwijs alle plaatjes
/css hier staan de .css documenten
Nu denk ik dat opera en internet explorer de regel url(../images/logo.gif); beredeneert vanuit het pad waar het .css document staat...
het gaat dus dan als volgt:
hij zit in : /css
dan krijgt ie z'n ../ opdracht
dan gaat ie dus naar /
vervolgens gaat ie naar images/logo.gif. en pakt die als achtergrond.
Firefox echter beredeneerd het pad van de achtergrond vanuit het pad waar de html pagina staat... (waarom denk ik dit? Omdat hij het in Firefox bij de engelse versie wel doet)
bij firefox gaat het dus van / naar ../ (een map boven de website-root dus in mijn geval even m'n windows desktop)
daar staat natuurlijk geen map met /images/logo.gif.
Nu heb ik dit nog een keer getest door daar (op m'n desktop) gewoon een map aan te maken die /images heet en vervolgens logo.gif daarin te kopieren, nu is dit zo geen probleem, maar als hij uiteindelijk naar de webserver gaat is dat wat lastiger.
Nu is mijn vraag; hoe is dit 't makkelijkst op te lossen? Ik ga liever niet de logo's voor iedere map apart kopieren (ook al zijn ze klein, het staat toch niet zo netjes), en daarbij vraag ik me ook af waarom firefox zo doet, en IE en Opera niet?
bvd.
Het probleem is als volgt; ik heb in een .css documentje gezet dat de html pagina een bepaalde background-image moet hebben; nu gaat dit goed in IE en Opera, maar Firefox redeneert bepaalde codes blijbaar anders ofzo; ik zal mezelf even nader verklaren:
de .css
code:
1
2
3
4
5
6
| body {
background: #E2E3DB url(../images/logo.gif);
background-attachment: fixed;
background-properties: fixed;
background-position: center;
background-repeat: no-repeat; |
De mapstructuur van de website ziet er als volgt uit:
/ <- hierin staan de .htm/.html documenten voor de Nederlandse versie van de website
/english <- daar staan de documenten voor de engelse versie.
/images hier staan logischerwijs alle plaatjes
/css hier staan de .css documenten
Nu denk ik dat opera en internet explorer de regel url(../images/logo.gif); beredeneert vanuit het pad waar het .css document staat...
het gaat dus dan als volgt:
hij zit in : /css
dan krijgt ie z'n ../ opdracht
dan gaat ie dus naar /
vervolgens gaat ie naar images/logo.gif. en pakt die als achtergrond.
Firefox echter beredeneerd het pad van de achtergrond vanuit het pad waar de html pagina staat... (waarom denk ik dit? Omdat hij het in Firefox bij de engelse versie wel doet)
bij firefox gaat het dus van / naar ../ (een map boven de website-root dus in mijn geval even m'n windows desktop)
daar staat natuurlijk geen map met /images/logo.gif.
Nu heb ik dit nog een keer getest door daar (op m'n desktop) gewoon een map aan te maken die /images heet en vervolgens logo.gif daarin te kopieren, nu is dit zo geen probleem, maar als hij uiteindelijk naar de webserver gaat is dat wat lastiger.
Nu is mijn vraag; hoe is dit 't makkelijkst op te lossen? Ik ga liever niet de logo's voor iedere map apart kopieren (ook al zijn ze klein, het staat toch niet zo netjes), en daarbij vraag ik me ook af waarom firefox zo doet, en IE en Opera niet?
bvd.