[Showcase] Kenia-Tanzania

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 18:47

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Afgelopen vakantie ben ik naar Kenia-Tanzania geweest en daar zijn de volgende foto's genomen door een kennis. Laat maar eens horen wat jullie er van vinden.

Gebruikte camera: kodak dx6490

Afbeeldingslocatie: http://www.biersoft.nl/~janusz/images/100_1479.JPG
(1) Gemaakt bij de evenaar in Kenia, zit een klein vlekje op de foto :(

Afbeeldingslocatie: http://www.biersoft.nl/~janusz/images/100_1565_edited.JPG
(2) Neushoorn bij Lake Nakuru in Kenia

Afbeeldingslocatie: http://www.biersoft.nl/~janusz/images/100_1513.JPG
(3) Krokodil met MacLight beschenen :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.biersoft.nl/~janusz/images/100_1480.JPG
(4) Mount Kenia de 4700 meter hoge berg

Afbeeldingslocatie: http://www.biersoft.nl/~janusz/images/100_1846.JPG
(5) Zee van Zanzibar (Tropisch eiland bij Tanzania) bij eb

Afbeeldingslocatie: http://www.biersoft.nl/~janusz/images/100_1692_edited.JPG
(6) Niet te vergeten: de leeuw die een gazelle opeet

Laat maar eens horen wat jullie ervan vinden en of jullie tips hebben voor een volgende reis. Bij voorbaat dank.

[ Voor 10% gewijzigd door janklp op 24-11-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie foto's :)

ik vind persoonlijk die foto met de neushoorn en de zee van zanzibar wel iets speciaals hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik vind de eerste bij voorsprong de minste uit de verder leuke serie, maar ze zouden iets groter worden gemaakt mogen worden, 400 pixels is wel erg weinig.

edit: wie zei hier iets over nummering? O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Rudedadude op 24-11-2004 16:31 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Rudedadude schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:30:
Ik vind de eerste bij voorsprong de minste uit de verder leuke serie, maar ze zouden iets groter worden gemaakt mogen worden, 400 pixels is wel erg weinig.

edit: wie zei hier iets over nummering? O-)
Heb ze al genummerd, zal ze even iets groter maken ja :)!

Groter maken is gebeurd :)

[ Voor 5% gewijzigd door janklp op 24-11-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 vind ik heel gaaf! Geeft een apart, vreemd gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind eigenlijk alleen nummer 5 erg mooi, nummer 3 had mooi kunnen zijn maar ik vind dat hij van te hoog is genomen en iets te ver weg.
Een leeuw die aan het eten is, is natuurlijk ook niet eenvoudig om er goed op te krijgen met al dat gras enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Papa Roach schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:42:
Ik vind eigenlijk alleen nummer 5 erg mooi, nummer 3 had mooi kunnen zijn maar ik vind dat hij van te hoog is genomen en iets te ver weg.
Een leeuw die aan het eten is, is natuurlijk ook niet eenvoudig om er goed op te krijgen met al dat gras enzo.
Punt is natuurlijk dat het niet eenvoudig is om dichtbij die dieren te komen. :+ Natuurlijk bleef je altijd in een truck dus foto's maken van een statief is er niet bij, een strakke foto maken op 10x optische zoom is nog wel redelijk lastig. Zeker bij een foto in een donker zoals bij de krokodil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

#2 & #5 zijn egt mooi,
Vind ik , en mooi dat we is wat over de kodak voorbij zien komen, die zie je niet veel ;)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
Fototechnisch vind ik eigenlijk alleen #5 echt mooi. De andere foto's zijn IMHO standaard vakantiekiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
shameblaster schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:54:
#2 & #5 zijn egt mooi,
Vind ik , en mooi dat we is wat over de kodak voorbij zien komen, die zie je niet veel ;)
Terwijl deze camera overal hoog gewaardeerd wordt en mij nog nooit teleurgesteld heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Januszjes schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:21:
Afgelopen vakantie ben ik naar Kenia-Tanzania geweest en daar zijn de volgende foto's genomen door een kennis.
Buiten mijn mening over de foto's vind ik een showcase met foto's van 'een kennis' ietwat vreemd. Of ben ik hierin de enige :?
Mijn mening over een showcase is dat je foto's van jezelf showcase'd.

[ Voor 14% gewijzigd door Jasper op 24-11-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Jasper schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:16:
[...]
Buiten mijn mening over de foto's vind ik een showcase met foto's van 'een kennis' ietwat vreemd. Of ben ik hierin de enige :?
Mijn mening over een showcase is dat je foto's van jezelf showcase'd.
Dat is wel zo, maar als TS had gezegd dat ze van hemzelf waren had je hier nooit wat van gezegd. Wat dat betreft zijn foto's foto's, van wie ze ook komen.

Ik vind #5 en #6 mooi.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles staat een beetje in het midden...en de leeuw is wazig. Nummer 5 vind ik wel een mooie foto. De rest...vakantiefoto's. Sorry. Je hebt ook last van de compressie zie ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:38:
Alles staat een beetje in het midden...en de leeuw is wazig. Nummer 5 vind ik wel een mooie foto. De rest...vakantiefoto's. Sorry. Je hebt ook last van de compressie zie ik.
Kun je me even uitleggen van de compressie. Deze camera is helaas maar weinig besproken op GoT daarom weet ik dat niet ;) Heb namelijk nu zelf de zelfde gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
#2 en #5 voor mij! Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#5 , echt top :) !, #2 ook, maar die is iets te cliche :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Januszjes schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:13:
[...]

Kun je me even uitleggen van de compressie. Deze camera is helaas maar weinig besproken op GoT daarom weet ik dat niet ;) Heb namelijk nu zelf de zelfde gekocht :)
Punt met deze camera is geloof ik dat wanneer je een foto op hoogste kwaliteit opslaat, je alsnog foto's krijgt van ongeveer 600 kb (oid) , terwijl andere camera's voor eenzelfde foto 1,5 mb gebruiken. Dat betekent dus dat de compressie een stuk groter is en dat ga je met name zien in foto's met veel fijne details zoals bomen, gras. Mij viel het bij de etende leeuw ook al op dat het er niet echt lekker uitzag, maar ik dacht dat het aan de verkleining/opslagtechniek lag. Wat nog steeds kan, natuurlijk.

Verder is het idd niet gebruikelijk foto's van andere te showen. Showcases zijn juist bedoeld om ook feedback op je foto's te ontvangen en daar wat van te leren, maar dat loopt een beetje spaak wanneer je zelf de foto's niet genomen hebt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 2 en 5 erg mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Rudedadude schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:04:
[...]
Verder is het idd niet gebruikelijk foto's van andere te showen. Showcases zijn juist bedoeld om ook feedback op je foto's te ontvangen en daar wat van te leren, maar dat loopt een beetje spaak wanneer je zelf de foto's niet genomen hebt.
Ben ik in grote lijnen wel met je eens, maar deze persoon is niet lid van GoT en wil niet alleen even lid worden om even te profiteren van andermans commentaar zonder er zelf een bijdrage aan te leveren.

Verder is die foto van de leeuw wat onscherper geworden omdat hij met 10x optische zoom genomen is. Als je de camera dan een beetje beweegt werkt dit op de foto erg door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:29:
[...]

Verder is die foto van de leeuw wat onscherper geworden omdat hij met 10x optische zoom genomen is. Als je de camera dan een beetje beweegt werkt dit op de foto erg door :(
Ik weet de sluitertijd niet, maar die korter zetten wil nog wel eens helpen :) Je moet dan wel zorgen dat de foto niet onderbelicht wordt, en dus het diafragma groter (kleiner getal voor f) maken of een hogere ISO waarde kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is ook in Kenia geweest

Vind eigenlijk alleen #5 de moeite waard. Foto van Lake Nakuru is op zich ok, maar nogal standaard; heb ik er ook een stuk of 10 van gemaakt op die manier

#1,3,4 vind ik nogal nietszeggend en fototechnisch niet bijzonder. #5 kan ermee door

Dit is puur op gevoel, ben geen fototechnicus ofzo

offtopic:
Ben je trouwens niet naar Lamu geweest? Was voor mij persoonlijk het hoogtepunt samen met de klim van Mt Kenya

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 23:50 ]

Pagina: 1