DVD Branden met Studio 9

Pagina: 1
Acties:

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik heb een irritant probleem met Pinnacle Studio 9, wanneer ik een DVD heb samengesteld (met menu's e.d.) en deze wil branden gaat hij niet branden.

Hij start wel het gehele proces (schijfimage maken enz.) maar wanneer hij toe is aan het branden, duurt het een minuutje of 2 en dan zegt hij: "Schijf Branden Voltooid" terwijl er nog helemaal niets op de schijf staat.

Het rare is dat ik eergisteren nog wel een DVD er mee heb gebrand...ook inclusief menu's.

Ik heb het al op 4X, 6X en 8X geprobeerd (alle opties) maar dat brengt geen verandering.

Verder gebruik ik:

Pinnacle Studio Plus (Versie: 9.3.0)
LITE-ON DVDRW SOHW 1633S
Philips DVD+R 8X

Wat moet ik doen om alsnog die DVD te branden?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Verwijderd

ff updaten naar versie 9.3.5 en even kijken naar nieuwere firmware voor je lite-on brander

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 16:17 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Of alleen een image maken naar de harde schijf en vervolgens branden met Nero ... lukt dat wel?

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 24-11-2004 16:19 ]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik heb gisteren met Studio 9 een image van het project gemaakt. Maar als ik dan via Nero een Image wil selecteren weet ik niet wat ik als 'Image' moet pakken. Welk(e) bestand(en) heb je daar voor nodig?

Edit: Updates van Firmware Brander en Studio 9 hielp ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Impry op 24-11-2004 17:16 ]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik moet deze DVD vandaag eigenlijk op de post doen... B)
Iemand dus snel een oplossing/antwoord? ;)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 19:39

Xof

in systeem -> apparaatbeheer -> je brander even uitschakkelen en inschakkelen wil nog wel eens helpen.

Heb je ook een andere dvd geprobeerd? :)
En hoe zit het met andere programma's, branden die nog wel gewoon?

En wat voor image maakt studio 9 precies aan? Een img?

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Xof schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:57:
in systeem -> apparaatbeheer -> je brander even uitschakkelen en inschakkelen wil nog wel eens helpen.

Heb je ook een andere dvd geprobeerd? :)
En hoe zit het met andere programma's, branden die nog wel gewoon?

En wat voor image maakt studio 9 precies aan? Een img?
Brander in- en uitgeschakeld, maar had geen nut.

Andere programma's werken wel gewoon, net nog een aantal DVD-kopietjes gemaakt met Nero.

Verder krijg je deze mappen als je een img maakt met Studio 9:

Map: Mijn Documenten/Pinnacle Studio/Auxiliary Files/Naamloos (naam van project)
Afbeeldingslocatie: http://img50.exs.cx/img50/396/naamloos116.jpg

Map: Mijn Documenten/Pinnacle Studio/Auxiliary Files/Naamloos/DVD
Afbeeldingslocatie: http://img115.exs.cx/img115/968/naamloos29.jpg

Ik ga straks proberen of het lukt met een ander project...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Raar :?
Dat ziet er namelijk totaal niet uit als een image.
Een image bestaat namelijk altijd uit een bestand ten grootte van de gehele data.
En soms nog een extra bestandje (que bestand)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
job schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:25:
Raar :?
Dat ziet er namelijk totaal niet uit als een image.
Een image bestaat namelijk altijd uit een bestand ten grootte van de gehele data.
En soms nog een extra bestandje (que bestand)
VOnd het zelf ook al vreemd, dit is trouwens een 'image' van een filmpje van een paar minuten, dat wel :) Maar toch... :?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 19:39

Xof

staat er in video_ts soms vob bestanden en als je deze afspeeld met powerdvd zijn het dan de vobjes die je nodig hebt? Zo ja dan kun je die natuurlijk branden met nero :)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Xof schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:36:
staat er in video_ts soms vob bestanden en als je deze afspeeld met powerdvd zijn het dan de vobjes die je nodig hebt? Zo ja dan kun je die natuurlijk branden met nero :)
Afbeeldingslocatie: http://img98.exs.cx/img98/2203/dvdjpg.jpg

Dat staat in de map Video_TS. Hoe moet ik deze op de DVD branden? In welke functie? Gewoon als Dataschijf, videoschijf?

Verwijderd

Ga naar Nero selecteer dan "file" -> "New" Daarna dvd-video. Open in het scherm de map "video-TS" en sleep deze bestanden erheen. Branden uit uittesten zou ik zeggen! ;) Succes

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 08:52 ]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:51:
Ga naar Nero selecteer dan "file" -> "New" Daarna dvd-video. Open in het scherm de map "video-TS" en sleep deze bestanden erheen. Branden uit uittesten zou ik zeggen! ;) Succes
Als ik die bestanden ga selecteren en toevoegen staat dat het 4507,9 Mb is, maar wanneer ik op Volgende en dan op Branden druk, zegt hij dat de schijf te klein is...Terwijl het gewoon een 4,7 GB DVD is, kan ik daar nog iets aan veranderen, of moet ik iets inkorten?

Verwijderd

Impry schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:00:
[...]

Als ik die bestanden ga selecteren en toevoegen staat dat het 4507,9 Mb is, maar wanneer ik op Volgende en dan op Branden druk, zegt hij dat de schijf te klein is...Terwijl het gewoon een 4,7 GB DVD is, kan ik daar nog iets aan veranderen, of moet ik iets inkorten?
Het is een beetje misleidend die 4,7GB. Met met name videobestanden wordt er nog eens een 300/400MB extra aan data naar de schijf weggeschreven. Het komt er op neer dat je er maar +/- 4,3GB daadwerkelijk beschikbaar is voor videobestanden. Kortom je dient hem in te korten.
In Nero de onderstaande Directories incl. bestanden (Video_TS etc) slepen naar links en vervolgens branden. Werkt perefect, kan bijna niet fout gaan. Wel even testen natuurlijk.

Verwijderd

In werkelijkheid past er helaas "minder" op een dvd dit is mede doordat 1024 mb een GB is en geen 1000. zo omgerekend kom je wel op 4.7 maar in werkelijkheid kun je uitgaan van 4.3 /4.4.

Inkorten kan een optie zijn. Maar als je geen menu hebt gemaakt, kan je de video files ook opslaan als een ongecomprimeerde mpeg bestand en deze via dezelfde manier met nero branden.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Als ik hem met het originele project via Studio 9 wilde maken, maakte hij van de kwaliteit 99%, (hij gooit de kwaliteit denk ik dus omlaag om hem te laten passen) nu ik hem een stukje heb ingekort staat de kwaliteit weer op 100%
Nu is hij weer een image aan het maken en ik verwacht wel dat hij nu brandt.

Ik laat het straks even horen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Impry op 25-11-2004 09:38 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Ik heb studio 8.4 een keer gebruikt en heb toen alleen die "VIDEO_TS" op DVD gebrand. In die map stonden bij mij alleen ook nog twee bestandjes die ik ook weg moest gooien anders pakt m'n (erg kritische) DVD-speler 'm niet. Maar als dat de inhoud van de VIDEO_TS-map is dan moet dat goed zijn. Alleen vervelend dat de bestanden te groot zijn ... misschien is dat ook wel de reden dat ie 'm er meteen weer uitgooid en zegt dat ie klaar is in Studio :?

Zet de bitrate anders een fractie lager en zet 'm nog eens om ... dan zal je bestandsgrootte ook iets kleiner worden en moet het wel passen.

edit: Ik zie dat je daar net mee bezig bent gegaan tijdens het typen van mijn reply :)

Al die andere bestanden dienen alleen maar voor het omzetten van de videofile naar DVD-files.

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter! op 25-11-2004 09:39 ]

Verwijderd

Is er nog nieuws over het dvdtje?
BTW, brand hem in als het kan op 2.4 of max 4 speed. Sommige stand-alone dvd players (non-pc) hebben wel eens moeite met 4 of 8 speed. (of een goed gevulde bankrekening hebben om steeds een nieuwe player aan te schaffen ;)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik zit nu boven op de PC, ga net naar beneden en toen was hij klaar met de image te maken.
Deze ben ik nu aan het branden via Studio 9, terwijl hij hem er eerst meteen uitgooide. Dus het lag waarschijnlijk gewoon aan de bestandsgrootte. :)

Ik laat het hier nog wel horen als het helemaal gelukt is!
Maar in ieder geval bedankt! Had de hulp hard nodig :)

Verwijderd

Graag gedaan hoor, gotters moeten elkaar helpen in moeilijke tijden! (ookal was het wel vroeg vanmorgen (geeuw)... Nu eerst een bakkie koffie. Laat het wel even weten of ie werkt..

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
_/-\o_ Na 3 dagen bijna non-stop rotzooien met Menu's, filmpjes en images is zojuist de eerste werkende DVD uitgeworpen!!! :D

Nogmaals super bedankt voor de hulp! En je ziet wel weer, de volhouder wint :)

Nu nog een stuk of 50 kopietjes maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 25-11-2004 10:40 ]

Pagina: 1