Multi-language SUSE

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Misschien wel een erg simpel vraagje, maar ik krijg het niet voor elkaar. (ook niet met mijn aardige kennis van besturingssystemen en zoekenmet google en in de SUSE database en helpfuncite . (Daarbij komt misschien nog dat ik de laatste tijd wat gestresst ben, en niet optimaal kan nadenken en gewoon de tijd niet heb om het uit te zoeken.)

Hoe kan ik SUSE 9.2 Pro met meerdere talen installeren, zodat gebruikers dat gemakkelijk individueel kunnen instellen? Er zijn een aantal distro's (Fedora geloof ik) waarbij je gewoon meerdere talen kunt selecteren, voeger met SUSE deed ik dat volgens mij ook, het lukt bij SUSE nu niet.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
code:
1
export LANG="Foo_bar"

Of wil je het in je grafische omgeving instellen? Dan moet je bijvoorbeeld de betreffende kde-i18n packages installeren (staan ongetwijfeld op het installatiemedium).

Yast biedt volgens mij ook een aantal opties.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor zover ik weet kan je gewoon een enorme brol aan kde-i18n pakketjes installeren en vervolgens in je KDE settings de taal kiezen. Die taal setup krijg je meteen bij start van KDE als je als eerste inlogt, maar kan je later ook aanpassen door kcontrol of kpersonalizer te draaien.

Mocht je gnome gebruiken: gnome komt al met support voor zo'n beetje alle talen en als je gdm gebruikt als login manager kan je gewoon kiezen met een keuze optie welke taal je wilt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Wat _JGC_ zegt. Ik heb zelfs al eens een KDE moeten terugzetten van Japans naar Engels. Dat is erg leuk als je niet precies weet welke menu-entry waar zit :X

Moet dus gewoon via het KDE control panel kunnen, mits je natuurlijk wel die taal uberhaupt geinstalleerd had.