My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:22 ]
Hij heeft het over explorer, niet internet explorer.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:21:
FireFox installeren ? of begrijp ik het nu verkeerd dat je wilt klikken op je meest gebruikte websites op een soort toolbar.
Maar goed, voor zover ik weet is het niet mogelijk om in een shortcut aan tte geven dat hij een reeds geopend venster moet gebruiken.
Of bedoel je dat niet?
In Explorer:
extra -> mapopties -> tabblad "bestandstypen" -> map -> geavanceerd -> "explore" als default zetten
Klaar
[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 24-11-2004 15:26 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Owja lol stom van me, je heb gelijk. ik hou me er buiten vanaf nusig69 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:24:
[...]
Hij heeft het over explorer, niet internet explorer.
Maar goed, voor zover ik weet is het niet mogelijk om in een shortcut aan tte geven dat hij een reeds geopend venster moet gebruiken.
In principe werkt het zoals je zegt ja, dus we zijn dan al een stapje verder. Alleen is het probleem nu dat er nog steeds een nieuwe window geopend wordt. En om nu elke keer weer een nieuwe window te krijgen elke keer dat ik een andere map wil bekijken, schiet niet op (sowieso al de reden dat ik bijv sinds het onstaan van tabbed browsers internet explorer als browser heb afgezworenanandus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:24:
Je kan toch ook gewoon kiezen dat een folder sowieso opent met de boomstructuur erbij?
Of bedoel je dat niet?
edit:
In Explorer:
extra -> mapopties -> tabblad "bestandstypen" -> map -> geavanceerd -> "explore" als default zetten
Klaar![]()
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Signature
Een snelkoppeling naar: %SystemRoot%\explorer.exe /e,C:\ opent verkenner in C:\
Hoe je hem aan moet passen mag je zelf proberen
EDIT: Echt veel moeite heb je niet gedaan he? De eerste 10 hits bij google met explorer shortcut als zoekwoorden leveren allemaal de juiste oplossing.
[ Voor 28% gewijzigd door JeroenG op 24-11-2004 15:38 ]
In Explorer:LuNaTiC schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:31:
[...]
In principe werkt het zoals je zegt ja, dus we zijn dan al een stapje verder. Alleen is het probleem nu dat er nog steeds een nieuwe window geopend wordt. En om nu elke keer weer een nieuwe window te krijgen elke keer dat ik een andere map wil bekijken, schiet niet op (sowieso al de reden dat ik bijv sinds het onstaan van tabbed browsers internet explorer als browser heb afgezworen)
extra -> mapopties -> tabblad "algemeen" -> Elke map in hetzelfde venster openen?
pasta schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:33:
Onder Folder options > General, Open each folder in the same window aanzetten als je dat nog niet gedaan had?
Stond al aan jaanandus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:34:
[...]
In Explorer:
extra -> mapopties -> tabblad "algemeen" -> Elke map in hetzelfde venster openen?
dit is idd wat ik bedoelde met die parameters ja, ware het niet dat dit parameters zijn om in je shortcut die explorer zelf opent te zettenJeroenG33 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:33:
http://www.sawtoothdistor...dowsExplorerShortcut.html
Een snelkoppeling naar: %SystemRoot%\explorer.exe /e,C:\ opent verkenner in C:\
Hoe je hem aan moet passen mag je zelf proberen
[ Voor 51% gewijzigd door LuNaTiC op 24-11-2004 15:39 ]
Ik heb het gereproduceerd en idd, je hebt gelijk, ook de methode van "%SystemRoot%\explorer.exe /e,C:\" werkt niet...LuNaTiC schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:35:
[...]
[...]
Stond al aan jamaar dat werkt dus niet, blijft in een nieuwe window komen
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-11-2004 15:39 ]
Niet te snel naar overhaaste conclusies springen, aub. Zie ook mijn andere reply. Als die echt de oplossingen geven, geef dan eens een directe URL voor de oplossing van mijn probleem? Dit gaat namelijk voor zover ik kan zien alleen om explorer op te starten in bepaalde toestand. Het zegt niet hoe ik vanuit een reeds opgestarte explorer shortcuts op de links toolbar altijd in het rechterpane kan bekijken zonder dat er meteen een nieuwe explorer-window geopend wordt.JeroenG33 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:33:
EDIT: Echt veel moeite heb je niet gedaan he? De eerste 10 hits bij google met explorer shortcut als zoekwoorden leveren allemaal de juiste oplossing.
Open je je explorer speciaal om naar die map te gaan? Dan kan een mapje snelkoppelingen (of los op je bureaublad) naar je b ijzondere mappen gebruiken?
[ Voor 12% gewijzigd door JeroenG op 24-11-2004 15:49 ]
dit was een deel van het probleem, maar die is dus nu voor de helft opgelostJeroenG33 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:45:
Ah, en het is een probleem dat het in een nieuw venster komt? Ik dacht dat het "probleem" was dat je de mappenstructuur kwijtraakte.
Nee, maar er zijn nu eenmaal bepaalde mappen waar ik wel vaak moet zijn. Eigenlijk wil ik dat mn explorer zich een beetje gedraagt als firefox: als ik een site/map wil bekijken, dan wil ik dat in mn huidige firefoxwindow/explorerwindow bekijken.Open je je explorer speciaal om naar die map te gaan? Dan kan een mapje snelkoppelingen (of los op je bureaublad) naar je b ijzondere mappen gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door LuNaTiC op 24-11-2004 15:50 ]
Verwijderd
kHeb Win2K, dus geen garanties voor XP, maar bij mij werkt dat feilloos
Verwijderd
Hoe ik mijn shortcut aangemaakt heb.. op de map in kwestie klikken, dan 'send to desktop', op desktop 'cut' en dan in de map 'links' (onder favorites) 'paste' gedaan. Werkte in één keer zoals jij omschreef..
(dus.. ik open explorer, klik op de links toolbar, hoppa dezelde explorer opent die map).
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 03:35 ]
anyway, zelfs die methode werkt hier niet. Wel frappant dat het blijkbaar wél kan, aangezien hij het bij jou wel gewoon doet. Misschien ergens een setting die jij anders hebt dan ik
Verwijderd
Omslachtig is het zeker, maar _ik_ heb het lekker wel werkendeLuNaTiC schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:40:
dat is nogal een omslachtige methode als ik het zo zie, en zou eigenlijk precies hetzelfde effect moeten hebben als gewoon een map naar de links toolbar slepen. Of je nou eerst een shortcut aanmaakt via je desktop en het dan weer daarin copy paste, of direct een shortcut aanmaakt door hem heen te slapen, moet volgens mij niet uitmaken
anyway, zelfs die methode werkt hier niet. Wel frappant dat het blijkbaar wél kan, aangezien hij het bij jou wel gewoon doet. Misschien ergens een setting die jij anders hebt dan ik
Als jij properties van die shortcut bekijkt, hoe ziet die eruit? Bij mij is het een shortcut met als target de naam van de folder tussen aanhalingstekens.
Mijn explorer gebruikt voor de rest - voor zover ik weet - de default instellingen.