Toon posts:

Kleuren in Photoshop CS en Dreamweaver MX 2004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem. Ik heb tijden met Photoshop (6.0) en Dreamweaver (Mx eerste versie) gewerkt.

Nu heb ik het volgende probleem. Ik maak een logo met achtergrond in photoshop bv #cccccc (lichtgrijs) als achtergrondkleur. Deze schrijf ik weg als JPEG.

Nu ga ik naar Dreamweaver en gebruik dezelfde achtergrondkleur #cccccc in mijn pageproperties. Als ik nu de image inlaad dan zit er een verschil in tussen de twee grijskleuren. Hoe kan dit?

Alles onder windows dus geen mac probleem.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:18 ]

Verwijderd

Komt wellicht door de JPEG compressie. Misschien een gif van maken?

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 15:17
Kan evenzo aan het kleurprofiel van Photoshop liggen. Orgineel van Photoshop is na conversie naar JPG veelal verschillend. Als je echt #cccccc wilt gebuiken dan een transparante GIF maken en achtergrond op #cccccc zetten.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
Thxs voor de suggesties.

De oplossing lag voor de hand en was mijn fout.
Normaal werk ik altijd in RGB en nu stond photoshop in CMYK. Dit had ik even over het hoofd gezien. Omgezet naar RGB en nu is het wel goed.

Toch is het vreemd. Ik web ook nog alleen met webcolors en toch zijn ze niet gelijk.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:49:
Thxs voor de suggesties.

De oplossing lag voor de hand en was mijn fout.
Normaal werk ik altijd in RGB en nu stond photoshop in CMYK. Dit had ik even over het hoofd gezien. Omgezet naar RGB en nu is het wel goed.

Toch is het vreemd. Ik web ook nog alleen met webcolors en toch zijn ze niet gelijk.
JPEG is ook niet kleur-echt. Open je JPEG maar weer in Photoshop en kijk dan nog es of ie nog #CCCCCC is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn