Toch zijn er volgens mij verschillen (overigens is de term 'FCKGW-key' in heel wat reacties te vinden, zonder dat al die gebruikers geband zijn

)
Ten eerste is het in dit geval één key die specifiek door het bedrijf zelf genoemd wordt.
Ten tweede is het gepost door iemand van tweakers.net (ikzelf dus), zodat men eerst kan afwegen of iets kan of niet kan. Als een gebruiker echter keys gaat verspreiden, wordt tweakers.net daar onvrijwillig mee geconfronteerd en weet je zeker dat mensen de grens gaan opzoeken. Door duidelijk "nee" te zeggen tegen die gebruikers, trek je een duidelijke lijn en belangrijker: voorkom je problemen en/of discussies
Ten derde is er naar mijn mening ook een subjectief verschil. De nieuwswaarde van deze ene key is groter dan één van de vele op de MS-blacklist. Mochten er meer keys geband worden bij Valve, dan zullen we niet telkens een update doen om het lijstje te vervolledigen. Deze éne key is echter de belangrijkste aanzet van de hele commotie, vandaar dat het volgens mij wel te verdedigen is om de key te vermelden.
Tot slot: het verspreiden van keys of andere warez-related zaken is en zal niet toegelaten worden. Daar verandert niets aan, als ik in het bericht echter geschreven had "gebruikers van een bepaalde key worden geblokkeerd", en vervolgens post iemand in de reacties "het gaat volgens Waldo van het Steam-forum om de key XXXXX-YYYYY....." dan had hij wat waarschijnlijk een +1 behulpzaam gekregen, maar geen ban. Tot zover mijn mening hieromtrent