Toon posts:

Key op frontpage?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de HL2 draad staat dus een volledige key. Nu weet ik wel dat als je deze key gebruikt je gebanned wordt, maar dat is ook het geval met de FCKGW-... key voor XP en die mag ook niet gepost worden.

Het lijkt me handiger de key weg te halen of in te korten. Ik voel het aankomen dat users op het idee komen een iets minder bekende key te posten die het nog wel doet...

Ofwel: consistent :)

Verwijderd

Wel een beetje tegenstrijdig inderdaad

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Bij deze key is zelf door Waldo aangegeven dat mensen die die gebruiken geband zijn/worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 24-11-2004 15:10 ]

Signature

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:22

Nik

Ik vind het ook niet echt een probleem. Je weet dat je er van af moet blijven, klaar.

Dat is hetzelfde als een autosnelweg, er staat een bordje 120, en ja, je houdt je daar gewoon aan, of niet., Wie dat niet doet, is duidelijk gewaarschuwd, ga je harder dan 120, krijg je een bekeuring (al is de pakkans niet al te hoog).

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Aangezien Valve-werknemers zèlf deze key bekendgemaakt hebben als zijnde de key die geblokkeerd wordt, lijkt het me in dit geval geen probleem. Gebruikers die denken dat ze daarom zomaar hun willekeurige keys van allerhande software mogen verspreiden in hun reacties moeten even goed nadenken me dunkt. Er is toch wel een essentieel verschil.

Als Microsoft morgen een persbericht de deur uitdoet waarin het schrijft dat de Windows-installatie van iedereen met een FCKGW-key onklaar gemaakt wordt, dan zal deze key òòk op de frontpage vermeld worden. :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Microsoft heeft toch ook zelf bekend gemaakt dat de fckgw key op de blacklist staat ? Die mag ik hier dus gewoon posten ?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Toch zijn er volgens mij verschillen (overigens is de term 'FCKGW-key' in heel wat reacties te vinden, zonder dat al die gebruikers geband zijn ;))

Ten eerste is het in dit geval één key die specifiek door het bedrijf zelf genoemd wordt.

Ten tweede is het gepost door iemand van tweakers.net (ikzelf dus), zodat men eerst kan afwegen of iets kan of niet kan. Als een gebruiker echter keys gaat verspreiden, wordt tweakers.net daar onvrijwillig mee geconfronteerd en weet je zeker dat mensen de grens gaan opzoeken. Door duidelijk "nee" te zeggen tegen die gebruikers, trek je een duidelijke lijn en belangrijker: voorkom je problemen en/of discussies

Ten derde is er naar mijn mening ook een subjectief verschil. De nieuwswaarde van deze ene key is groter dan één van de vele op de MS-blacklist. Mochten er meer keys geband worden bij Valve, dan zullen we niet telkens een update doen om het lijstje te vervolledigen. Deze éne key is echter de belangrijkste aanzet van de hele commotie, vandaar dat het volgens mij wel te verdedigen is om de key te vermelden.

Tot slot: het verspreiden van keys of andere warez-related zaken is en zal niet toegelaten worden. Daar verandert niets aan, als ik in het bericht echter geschreven had "gebruikers van een bepaalde key worden geblokkeerd", en vervolgens post iemand in de reacties "het gaat volgens Waldo van het Steam-forum om de key XXXXX-YYYYY....." dan had hij wat waarschijnlijk een +1 behulpzaam gekregen, maar geen ban. Tot zover mijn mening hieromtrent :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

Yoeri schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:16:
Aangezien Valve-werknemers zèlf deze key bekendgemaakt hebben als zijnde de key die geblokkeerd wordt, lijkt het me in dit geval geen probleem.
Ik noem dat uitlokking.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Wat is daar uitlokking aan :? En aan het gedrag van T.Net neem ik aan, dit is natuurlijk niet bedoeld voor inhoudelijke discussie over het gedrag van Valve ;) .

DM!

Verwijderd

Ik zie werkelijk niet in hoe dat uitlokking zou kunnen zijn.

Jij ziet ergens staan 'dit is een HL key waarmee je gebanned wordt' dan denk jij 'fijn HL downen en die key gebruiken' ?!

Voor de rest is er een fundamenteel verschil tussen de bekende windows key en de HL key. De windows key is nog steeds bruikbaar om illegaal windows te installeren (kan me ook niet voorstellen dat MS hem in z'n geheel openbaar heeft gemaakt). Je kunt dan alleen geen service-pack installeren. Deze HL key leid gewoon tot een ban, meer niet.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 16:00

beany

Meeheheheheh

lol, dus jij vind die bordjes langs de weg die de maximale snelheid aangeven ook uitlokking? :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

beany schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:38:
[...]
lol, dus jij vind die bordjes langs de weg die de maximale snelheid aangeven ook uitlokking? :P
nee maar als er staat: U kunt hier 120, maar u mag maar 100, dan is dat uitlokken ja.
(Valve publiceert een key die je kan gebruiken, maar niet mag gebruiken)

Domme mensen zijn er altijd, maar toch dien je er rekening mee te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Jimbolino op 24-11-2004 15:46 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yoeri schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:27:
Toch zijn er volgens mij verschillen (overigens is de term 'FCKGW-key' in heel wat reacties te vinden, zonder dat al die gebruikers geband zijn ;))
Misschien wel de term, maar de hele key krijg je wel een OW voor 8)

* Gunner spreekt uit ervaring O-)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

De discussie of dit al dan niet uitlokking is van Valve hoort in de reacties thuis onder het nieuws of in een ander topic op het forum, dit topic gaat erover of die key wel vermeld mag/kan worden in een nieuwsbericht :).

Verwijderd

Jimbolino schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:44:
nee maar als er staat: U kunt hier 120, maar u mag maar 100, dan is dat uitlokken ja.
Volgens mij niet hoor.. uitlokken is juist iemand iets strafbaars voorstellen, zonder 'm erbij te vertellen dat het strafbaar is.

Bv. een politieman die iemand een gestolen CD-speler aanbiedt zonder erbij te vertellen dat ie politieman is, en zonder erbij te vertellen dat die persoon opgepakt wordt zodra hij het aanbod aanneemt. Dat is uitlokking.

offtopic:
ai sorry steve, jouw reactie stond er nog niet toen ik dit typte.. ik zeg er geen woord meer over :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yoeri schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:27:

Ten eerste is het in dit geval één key die specifiek door het bedrijf zelf genoemd wordt.

Ten tweede is het gepost door iemand van tweakers.net (ikzelf dus), zodat men eerst kan afwegen of iets kan of niet kan. Als een gebruiker echter keys gaat verspreiden, wordt tweakers.net daar onvrijwillig mee geconfronteerd en weet je zeker dat mensen de grens gaan opzoeken. Door duidelijk "nee" te zeggen tegen die gebruikers, trek je een duidelijke lijn en belangrijker: voorkom je problemen en/of discussies

Ten derde is er naar mijn mening ook een subjectief verschil. De nieuwswaarde van deze ene key is groter dan één van de vele op de MS-blacklist. Mochten er meer keys geband worden bij Valve, dan zullen we niet telkens een update doen om het lijstje te vervolledigen. Deze éne key is echter de belangrijkste aanzet van de hele commotie, vandaar dat het volgens mij wel te verdedigen is om de key te vermelden.

Tot slot: het verspreiden van keys of andere warez-related zaken is en zal niet toegelaten worden. Daar verandert niets aan, als ik in het bericht echter geschreven had "gebruikers van een bepaalde key worden geblokkeerd", en vervolgens post iemand in de reacties "het gaat volgens Waldo van het Steam-forum om de key XXXXX-YYYYY....." dan had hij wat waarschijnlijk een +1 behulpzaam gekregen, maar geen ban. Tot zover mijn mening hieromtrent :)
Lijkt me duidelijk.

Dat het nieuwswaarde heeft staat ook niet in kwestie, da's simpel zat. Ik vroeg (vraag) me gewoon af waarom de hele key en niet alleen de eerste reeks(en) zoals bij de MS key...

Het lijkt trouwens redelijk goed te gaan in de draad, dus ik zal er niet meer over klagen :P

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Windows XP kun je nog steeds kaal installeren met die FCKGW-key. Niet dat iemand ooit nog een gatenkaas als XP SP0 zou willen gebruiken, maar de key die Valve nu geblocked heeft is toch nog net iets waardelozer ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1