[Router] draadloos mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Van de week ga ik bij mijn vader internet installeren (kabel), hij wil vervolgens graag een draadloze verbinding naar zijn computer en dus ga ik waarschijnlijk een draadloos routertje aanschaffen.

Echter zit er in dat huis een staalconstructie waardoor de mobiele telefoons nergens op de benedenverdieping (waar het modem + router dus komen te staan) bereik hebben. Mobiel bellen kan daar echt enkel met je gezicht plat tegen het raam en dit is het geval met alle providers en het is midden in een normale woonwijk.

Mijn vraag is dan ook in hoeverre dit gevolgen kan hebben voor het draadloze netwerk dat ik wil aanleggen. Op zich gaat het maar om 1 pc die 1 verdieping hoger komt te staan (en nog bijna recht erboven ook..), maar gaat dat geen problemen opleveren?

Aangezien mijn vader geen student meer is wil ik in dat huis niet gaan werken met pringles-bussen oid. Dus de router zelf moet echt volstaan. Moet ik hier bij de aanschaf dan nog ergens op letten of zal ik sowieso al nergens last van gaan hebben?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Komt de router in de meterkast? Dan zou ik hem zo hoog mogelijk in de meterkast plaatsen, tegen het plafond aan. Als het echt niet werkt, dan is het toch ook niet zo moeilijk om een kabeltje door het plafond te trekken? Je zit er recht boven, zoals je al zegt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
zoals mijn voorganger al zegt probeer het zo hoog mogelijk te plaatsen.

Meeste goeie produkten zijn tegnwoordig verkrijgbaar met extra sterke atenne's ..

bv .. US-robotics routers zijn te versterken met originele antennes
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5482&loc=bene

dus gaatje in plafond antenne 1 etage naar boven .... en voila

[ Voor 12% gewijzigd door Freelancer op 24-11-2004 15:08 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
komt niet in de meterkast, maar in de woonkamer, vandaar dat kabels niet echt gewenst zijn. gaat mij er dus om of een beetje basic router last zou kunnen hebben van storing of dat de afstand klein genoeg is en dit geen probleem zal zijn.

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Sequence schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:12:
komt niet in de meterkast, maar in de woonkamer, vandaar dat kabels niet echt gewenst zijn. gaat mij er dus om of een beetje basic router last zou kunnen hebben van storing of dat de afstand klein genoeg is en dit geen probleem zal zijn.
Mijn advies : kies voor een goede router. bv. Linksys / US-robotics
Deze hebben van zich zelf al een goed bereik. .

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Loopt er een verwarmingsbuis naar boven in de woonkamer? Dan kan je de kabel eventueel daar achter mooi wegwerken.

Kabel echt geen optie? Dan inderdaad een zo sterk mogelijk apparaat kopen, daar is genoeg informatie over te vinden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1