Toon posts:

internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb 1 pc beneden staan met een adsl verbinding via usb. Nou krijgen wij er een pc bij boven kan ik dan het internet delen, via een crosskabel. ik dacht van wel, maar als ik op de nieuwe pc dan het internet op wil moet de oude pc dan aan staan?? en wat moet ik dan delen de netwerkkaar of de inbelverbinding??

b.v.d

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 20:54

Ravhin

no <root>...

PC 1 moet aanstaan, verder kan je gebruik maken van internet delen onder windows.

BTW: voor nog geen 40 euri heb je een el cheapo 2e hands ADSL modem + router en ben je van dat geneuzel af. Niet makkelijker?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 11:13

P-ter

...

Ja, de computer beneden moet aan staan.

En je moet de Internetverbinding delen (inbelverbinding in jouw geval)

Verwijderd

Topicstarter
k maar kun je de netwerkkaart nie delen??

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:52:
k maar kun je de netwerkkaart nie delen??
Zoals Ravhin zegt is een goedkoop routertje een betere (lees handigere) oplossing.

Wat voor nut zou het hebben als je de netwerkkaart zou delen?

Je moet als je voor Internet Delen gaat wel twee netwerkkaarten hebben. (Als je via VPN inbelt op de ADSL-modem.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of koop gewoon een draadloze router, kan je beide PC's eenvoudig draadloos aansluiten, hoef je ook geen kabels te trekken. Probleem opgelost :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 20:54

Ravhin

no <root>...

P-ter schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:53:
[...]

Je moet als je voor Internet Delen gaat wel twee netwerkkaarten hebben. (Als je via VPN inbelt op de ADSL-modem.
Bovendien heb je nu een USB-muis er aan zitten. Kan je niet activeren vanaf PC2.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• P-ter

P-ter

...

Microkid schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:55:
Of koop gewoon een draadloze router, kan je beide PC's eenvoudig draadloos aansluiten, hoef je ook geen kabels te trekken. Probleem opgelost :)
Maar dat is over het algemeen duurder :)
Ravhin schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:55:
[...]

Bovendien heb je nu een USB-muis er aan zitten. Kan je niet activeren vanaf PC2.
Mja, dat had ik niet gezien, dan moet je de dus zoals ik eerder zei de Inbelverbinding delen...

[ Voor 35% gewijzigd door P-ter op 24-11-2004 14:57 ]

Verwijderd

Ravhin schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:49:
PC 1 moet aanstaan, verder kan je gebruik maken van internet delen onder windows.

BTW: voor nog geen 40 euri heb je een el cheapo 2e hands ADSL modem + router en ben je van dat geneuzel af. Niet makkelijker?
hij heeft een usb modem, dan heb je wel een duurdere router nodig, namelijk een usb router, maar ik ben het er wel mee eens dat het beter is dan een provisorische oplossing

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:58:
[...]

hij heeft een usb modem, dan heb je wel een duurdere router nodig, namelijk een usb router, maar ik ben het er wel mee eens dat het beter is dan een provisorische oplossing
Mischien een idee, een ADSL Modem met ingebouwde router, kan meteen het usb apparaat de kast in...

Netwerkkaart zat er al in heb ik begrepen (omdat hij toch internet wou delen).

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Mischien een idee, een ADSL Modem met ingebouwde router, kan meteen het usb apparaat de kast in...
En PC1 kan uitblijven. Let er dan wel op dat je dan een switch nodig hebt. Al dan niet ingebouwd.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Ravhin schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:55:
[...]

Muis? :/ naja..
En dan daar bij.. als je op de pc met de modem nog geen verbinding hebt dan kun je dat gewoon instellen dat als de andere kant aanvraagt dat hij een verbinding maakt.

En je hoeft ook geen 2 netwerkkaarten te hebben :/

Deze advertentieplaats is te huur!

• P-ter

P-ter

...

RammY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:12:
[...]

Muis? :/ naja..
En dan daar bij.. als je op de pc met de modem nog geen verbinding hebt dan kun je dat gewoon instellen dat als de andere kant aanvraagt dat hij een verbinding maakt.

En je hoeft ook geen 2 netwerkkaarten te hebben :/
Dat was als hij een Ethernet Modem had gehad, staat er ook onder dat ik dat niet had gelezen :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

* RammY kijkt weer es niet verder dan zn neus lang is O-)

Deze advertentieplaats is te huur!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Sorry, maar als ik dit zo lees krijg ik het idee dat de topicstarter niet geheel op de hoogte is van het niveau dat we hier op GoT verwachten. De openingpost geeft weinig aanleiding om aan te nemen dat er wat eigen research aan vooraf ging; een van de voorwaarden die we hier op GoT aan een topic stellen. Daarom aan Boddie het verzoek om het volgende door te lezen:
Algemene gedragsregels (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.