Probleem met USB memorystick en WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 09:52
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Dell Latitude D600 laptop met daarop Windows XP, incluïs alle servicepacks en updates.
Ik heb een Buffalo memorystick (RUF-C128M/U2 128MB).

Zodra ik die in 1 van de usb poorten steek hoor ik dat windows hem herkent (ploink :+ ).
Als ik bij apparaatbeheer kijk zie ik ook dattie hem herkent en zegt dat ie goed functioneert, geen conflicten etc.

Probleem is dat ik hem in de verkenner helemaal niet zie?!
Ik heb gezocht op internet en op de site van de fabrikant, maar kan niks vinden.

Vervolgens heb ik alle laatste updates van de site van Dell gehaald in de hoop dat daar het probleem mee opgelost zou zijn, maar helaas.

Hij herkent hem dus wel, maar ziet hem niet?! 8)7

Als ik de laptop in een dockingstation plug en de usb-poort daarvan gebruik krijg ik precies hetzelfde.
Op andere computers met dezelfde configuratie werkt ie wel gewoon prima.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen/hoe ik dit oplos?
Alle hulp is welkom :)

Verwijderd

Check eens in schijfbeheer als dat stokje in je PC steekt of er geen conflicterende drivelettertoewijzingen zijn.

Wordt hij wel herkend als USB Mass Storage device ?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 09:45

P-ter

...

Mischien moet je hem eerst nog formateren...

Via systeembeheer kan je dat doen in Windows XP (Bij mijn engelse XP Computer Management)

Edit: Lees net dat hij op andere computers wel werkt :|

[ Voor 19% gewijzigd door P-ter op 24-11-2004 14:48 ]

• vosss
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:45:
Check eens in schijfbeheer als dat stokje in je PC steekt of er geen conflicterende drivelettertoewijzingen zijn.

Wordt hij wel herkend als USB Mass Storage device ?
Heb ik al gedaan, geen conflicterende driveletters en hij herkent hem als USB Mass Storage Device EN als Buffalo RUF-C128M/U2

:?

• vosss
Subtiel schopje :)

Probleem staat inmiddels ook op een aantal andere fora, maar daar weet ook niemand wat het probleem is. ;(

• TommyB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 19:02
Ik weet dat dit een redelijk oud topic is, maar ik heb hetzelfde probleem. Het betreft een asusmoederbord P4S800D-X met een SiS7001 usbchipset. Apparaten worden herkent, alleen er wordt geen stationsletter aan verbonden. Ik draai Windows XP Pro SP2. Iemand een oplossing?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Al geprobeerd om in schijfbeheer de drive letter te wijzigen?

Systeem Specs

• TommyB
Ja, maar hij "vergeet" steeds de letter weer. Ook verschijnt hij niet in de verkenner. Hij is dan echter wél te zien in explorerXP.

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02 16:52
Probeer het eens met dit tooltje. Je kunt daarmee eenvoudig de driveletter aanpassen en volgens onthoud hij het ook nog.

• TommyB
Hij geeft de melding "No removable drives found".

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Kijk dan hier eens, misschien dat dat nog iets helpt...

Systeem Specs

Verwijderd

Staan de rest van de mogelijke stationletters niet uitgeschakeld, Dit kan met b.v. TweakUI van windows. Hiermee kan je schijfstations niet laten weergeven of op komen. Ik gebruik het zelf om wat schijfpartities onzichtbaar te maken.

• TommyB
Nee, in TweakUI staat alles aan. Uit die andere tip kom ik niet echt verder. Het is wel zo, als je naar disk management gaat, staat het apparaat ertussen. Geef je 'm een drive letter, en klik je twee keer op openen, opent zich een normaal venster met je bestanden. De schijf verschijnt echter niet onder my computer.

• TommyB
Owja, in het scherm "hardware veilig verwijderen" staat m'n usbstick in het blauw vermeld. Ik weet niet precies wat dit betekend, maar misschien helpt 't om het hier te noemen.

Verwijderd

Sorry voor het gebruiken van je topic, maar ik kom net van mn werk en daar had mn chef precies hetzelfde probleem, ik weet helaas de specs niet maar t was iig een P4 standaard kantoor pc. Het vage was dat hij het eerst wel altijd in die pc heeft gedaan en nou ineens niet meer. Er komt wel een tekentje rechtsonderin en ook apparaatbeheer herkent m, maar hij staat er niet bij bij het "deze computer" scherm. Nou had hij een snelkoppeling gemaakt en zodra ik daarop klikte kreeg ik een foutmelding, zo'n gele :+ (vergeten wat er precies stond)
Op de andere PC wat er staat werkt de usb stick wel gewoon goed, iemand een idee welke oplossing het beste is?

Verwijderd

Ik ga zo weer naar mn werk, iemand nog een idee wat ik kan doen om die usb-stick weer werkend te krijgen?

• TommyB
Laatste update; ik heb er een usb2.0 controllerkaartje ingegooid, zelfde probleem. Iemand nog tips?

Verwijderd

Mn chef heeft ondertusssen de pc op laten halen, aangezien het waarschijnlijk een kapot onderdeel op het mobo was (usb controller oid?) misschien is het bij jou ook wel gewoon kapot.

• TommyB
Daarom heb ik dus die usb2.0 controllerkaart erin gegooid, om te kijken of de mobo stuk was...
Pagina: 1