Toon posts:

ADSL achter een ISDN centrale ... mogelijk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

misschien is het antwoord dood eenvoudig, graag even Uw aandacht.

Ik heb een situatie (bij een colega van me):

Meterkast met ISDN centrale (hij heeft 4 nummers) en op zijn kantoor een kabelgoot met RJ 11 (?) connectoren.

Voorheen zat er, op een van die aansluitingen, een speedtouch modem [usb].

Nu wil hij wireless. Tja met usb is het wat lastig dus dacht ik aan een andere modem [ethernet] en prik ik erachter een wireless router. Is een optie toch?

Nu weet hij niet of de aansluiting op de kabelgoot een aftakking is voor de ISDN centrale of achter de ISDN centrale. Hij verteld mij: Ik heb alleen maar ISDN hier. Tja ... ik heb de meterkast niet kunnen bekijken vooralsnog.

Ik heb thuis wel een ADSL ISDN (!) modem liggen en een wireless routertje.

Vraag:
Is het mogelijk deze ADSL ISDN modem te plaatsen achter een splitter op een van de ISDN lijnen?

---(lijn die binnenkomt) ------[isdn]---[smartvox?]----[splitter]----[ADSL/ISDNmodem]----[Wireless router]-----//---pc

Graag jullie visie. Ik heb namelijk geen idee.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:27:

---(lijn die binnenkomt) ------[isdn]---[smartvox?]----[splitter]----[ADSL/ISDNmodem]----[Wireless router]-----//---pc
Nee dit gaat niet werkn het moet zo
code:
1
2
3
                        => Modem (aftakking naar wireless ) 
ISRA=>Splitter=>
                        => NT1 kast => Smartvox => rest van de bende ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 24-11-2004 14:31 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

de binnenkomende lijn moet meteen gesplitst worden in TEL - ADSL, de splitter zorgt ervoor dat je gesprekken kunnen plaatsvinden naast de i-net verkeer

Dus ===lijn===splitter - 1-----ADSL----router pc
- 2---NT1-----ISDN centrale ---tel

edit:
te laat, en idd, de code tag helpt!

[ Voor 11% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 24-11-2004 14:32 ]

An Explanation of l33t Speak

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Kan het weten, heb het zelf ook zo draaien.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
ShadowBumble schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:29:
[...]

Nee dit gaat niet werkn het moet zo
code:
1
2
3
                        => Modem (aftakking naar wireless ) 
ISRA=>Splitter=>
dit houdt in dat ik een Analoge ethernet modem moet hebben en geen ISDN modem. Klopt dit???

What de he** heb ik dan uberhaubt aan een ISDN modem??? Vraag twee.

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-02 22:18
Je hebt wel het ISDN ADSL Modem nodig, want de lijn is van het type ISDN en niet PSTN, dus met een PSTN ADSL modem gaat het niet werken...

Verwijderd

Jullie zitten veel te moeilijk te doen. Er zit al een modem op die aansluiting. Je kunt je nieuwe modem daar dus gewoon inpluggen. De splitter etc. is allemaal al gemonteerd, anders zou het nu niet werken.

Maw. je haalt het stekkertje uit die speedtouch USB, en stopt dat in je andere ADSL modem. Kloar.

Welke Speedtouch USB is het?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:59:
Jullie zitten veel te moeilijk te doen. Er zit al een modem op die aansluiting. Je kunt je nieuwe modem daar dus gewoon inpluggen. De splitter etc. is allemaal al gemonteerd, anders zou het nu niet werken.

Maw. je haalt het stekkertje uit die speedtouch USB, en stopt dat in je andere ADSL modem. Kloar.

Welke Speedtouch USB is het?
Ik wil de modem daar niet hebben. Daarom moet hij daar weg.
Verder weet ik dus niet WAAR de Speedtouch modem daadwerkelijk geconnect zit. Kijk als die op een of andere manier VOOR de ISDN centrale zit ... is het dus een Analoge modem (denk ik dan). Klopt dit?

Er komt toch geen ISDN binnen??? Toch analoog dat in de centrale pas wordt omgezet?

Please meer info ...

Verwijderd

Topicstarter
type speedtouch weet ik zo niet .... ik zoek een plaatje.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Kijk als die op een of andere manier VOOR de ISDN centrale zit ... is het dus een Analoge modem (denk ik dan). Klopt dit?
Nope, voor een ISDN lijn heb je een ISDN ADSL modem nodig, en niet een voor een analoge lijn....
Die ISDN Centrale is een huis centrale, niet de wijkcentrale van de kpn als je dat soms bedoeld ?
Er komt toch geen ISDN binnen??? Toch analoog dat in de centrale pas wordt omgezet?
Nope again, er komt wel degelijk ISDN binnen

[ Voor 75% gewijzigd door TheRookie op 24-11-2004 15:28 . Reden: + quotes ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:11:
Ik wil de modem daar niet hebben. Daarom moet hij daar weg.
Verder weet ik dus niet WAAR de Speedtouch modem daadwerkelijk geconnect zit. Kijk als die op een of andere manier VOOR de ISDN centrale zit ... is het dus een Analoge modem (denk ik dan). Klopt dit?
Nee. Op een ISDN lijn, zit een ISDN modem. Op een PSTN lijn, zit een PSTN modem. Het is niet zo dat een ISDN lijn voor de NT1 een PSTN lijn is.

De contacten in de kabelgoot zullen waarsch. naar een patchpanel in de meterkast gaan. Daar kun je gewoon je modem aansluiting weer aftakken van de patch.

Je zit echt veel te moeilijk te denken, dit is een eenvoudig klusje. Als je het modem niet op de plek van de oude modem wilt hebben, moet je even uitzoeken waar die aansluiting vandaan komt en daar je modem neerzetten.

Meer is echt niet nodig :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Man, denk nou niet zo moeilijk 8)7. Dit plaatje is je al gegeven:

code:
1
2
3
                        => Modem 
ISRA=>Splitter=>

Waar nu als "modem" de USB modem zit, moet je gewoon een wireless modem aansluiten. Je gaat dus op zoek naar de splitter (die al goed aangesloten zit!) en haalt het kabeltje dat nu naar dat USB modem gaat eruit, je hangt op diezelfde aansluiting een andere telefoonkabel met de door jou gewenste lengte en sluit daar vervolgens je andere adslmodem op aan.

En nee, het is geen ISDN modem, het is geen Analoog modem, het is een adsl modem, geschikt voor adsl dat via een ISDN lijn binnenkomt (zoals daar dus!). Dat heet ook wel "annex-B".

Maar maak je daar vooral geen zorgen om, je maakt je veel te druk om zaken die er niet toe doen. Dit is gewoon een goed antwoord:
En je zegt dat je hem ergens anders wil hebben staan, nou volgens mij kan je dan toch gewoon een ander telefoonkabeltje pakken en die in plaats van die al liggende lijn gebruiken en je modem ergens anders neerzetten.

Echtwaar, ik zie echt het probleem niet. Zoek die splitter op, haal de kabel die naar de USB modem gaat eruit, doer er een ander telefoonkabeltje in en sluit daar je nieuwe modem op aan. [punt]

edit:
Hallo generaal, ik iets meer woorden nodig voor hetzelfde berichtje :P

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 24-11-2004 15:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank .. er is me weer veel duidelijk geworden.
Ik was van mening dat er een analoog signaal immer binnen kwam .. en dat de ISDN centrale deze convert naar een digitaal signaal. NIET DUS!

Wanneer ik dat nu weet (en het in mijn broekzak stop) weet ik dat mijn ADSL ISDN modem (ANNEX B) hier goed in te zetten is, mits op de splitter geconnect.

Hierachter hang ik dan de wireless router (11btje) .. en dan moet alles hopelijk werken als een dolle.

P.S. Alles eerst configureren .. natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
annex b ... dus >:)
Pagina: 1