[VB.NET] Directorynaam van File

Pagina: 1
Acties:

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:16
Beste mensen,

Ik heb een file genaamd plaatje.jpg
Daarvan wil ik weten in welke directory hij staat!

Ik wil zoiets terugkrijgen "C:\Inetpub\wwwroot\Mobil\images"

Is dat mogelijk? ik heb al flink gegoogled maar krijg steeds alleen antwoorden in combo met database etc..

Hebben jullie hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:25
Hoe heb je dit plaatje (waarschijnlijk een Bitmap object) geinitialiseerd? Daar heb je immers ook een padnaam nodig als je een bestaand plaatje wilt inladen. Of creeer je een nieuwe bitmap die je vervolgens in de current working directory saved?

Je kunt misschien iets doen met de startupPath:
System.Windows.Forms.Application.StartupPath;

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zoals Boktor al aangeeft geef je ons iets te weinig informatie.

Als je de volledige bestandsnaam + directory hebt dan kan je met Path.GetDirectoryName(bestandsnaam) de directory bepalen.

Maar mocht mijn oplossing jou helpen dan moet ik je teleurstellen. Binnen 2 minuten googlen is dit namelijk best te vinden :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:48
Zoals Boktor al zegt: als je die file al hebt, dan moet je toch ook weten waar hij staat? :? Lijkt me sterk dat jou code een file "plaatje.jpg" kan hebben zonder deze ergens vandaan te halen( tenzij je'm in je code genereert, maar dan is het logisch dat ie nergens te vinden is).

Roomba E5 te koop

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Of is het misschien de bedoeling dat je een soort zoek-applicatie in VB maakt?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:16
Sorry dat ik zo laat antwoord, maar ik heb het probleem al verholpen :)
Ik heb de structuur van mijn programma iets veranderd, en ben wat meer met Server.Mappath gaan werken! Alsnog bedankt!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Pagina: 1