Toon posts:

[2003 TS]Weergave verkenner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra iemand op onze terminal server inlogt en zijn weergave veranderd naar bijvoorbeeld detailed. Veranderd dit netjes voor alle mappen.

Het probleem is dat zodra er uitgelogt word, deze instellingen weer verloren gaan hij weer op icons staat.

Ik heb gezocht tussen de policy's maar helaas niks gevonden om dit te veranderen. In de terminal service configuration heb ik het verwijderen van tijdelijke bestanden uitgezet. Maar helaas geen oplossing.

Als ik het profiel van de gebruiker van roaming op local zet werkt het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 13:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk eerst maar eens in logfiles van de desbetreffende user of zijn eigen registry wel opgeslagen wordt..

Hij heeft toevallig geen mandatory profile waardoor die user dat soort wijzigingen niet eens kan opslaan?

[edit]
Als dat zo is controleer de schrijfrechten op de profiles dir eens van de desbetreffende user?

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2004 13:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat hij wel alle instellingen bewaard als het profiel op local staat. Hij slaat wel netjes gegevens op in de profile directory, ik heb de users daar Full Control opgegeven, maar hij onthoud het alleen bij local profile....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

kijk eens in je eventviewer je zult waarschijnlijk "userenv" foutmeldingen krijgen mbt tot jou roaming profiles.

Verwijderd

Indien mutsje gelijk heeft, UPHclean installeren.
http://www.citrix4ge.de/ctxsffaq/index.htm#prof

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

met roaming profiles is het sowieso aan te raden deze service te draaien omdat veel profiles niet clean unloaden imho.

Verwijderd

Topicstarter
Ook deze post is erg oud. Maar ook indertijd opgelost.

In de policy was er aangegeven dat het systeem windows 2000 look moest hebben. Dit had gevolgen die ik niet had voorzien, dit heb ik dan ook terug gedraaid en het probleem was opgelost.

Hoop dat iemand hier iets aan heeft !

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Thanks voor het nog posten hiervan, ik geef je topic nog even een schopje naar het sindsdien gevormde forum :)

Windows Clients >> Windows Servers en Software
Pagina: 1