Net use 1231 error (Domain member naar workgroup share)

Pagina: 1
Acties:

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb het volgende probleem:

Een laptop die inlogd met cached domain profile.
Hij moet gaan connecten naar een share in een andere workgroup.
Wanneer ik een net use commando geef komt er een Net use 1231 error.

Wanneer ik vanaf een niet domain member connect is het geen enkel probleem om de mapping tot stand te brengen (net use commando is dan voorzien van credentials)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
was dat niet iets van net use \\foobar\share /delete en dan opnieuw net use uitvoeren?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• WTFox
Nee want de mapping bestaat nog niet

Verwijderd

Naar een workgroup betekent aanloggen met een user die bekend moet zijn in de lokale SAM van de betreffende machine. Dus wat je in dat geval moet doen is aanloggen met de credentials bij het maken van je mapping, ofwel:

NET USE <Drive> \\<Machine>\<Share> /USER:<LokaleUser> <Password>

Als de lokale user op de betreffende machine dezelfde username + password heeft kun je de /USER:<LokaleUser> <Password> parameters achterwege laten.
Wanneer ik een net use commando geef komt er een Net use 1231 error.
Enne, zoals JSS al zegt, heb je überhaupt wel connectivity?!?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 13:49 ]

Verwijderd

Error 1231 is "network location cannot be reached". Ik neem aan dat jij dat ook ziet?

Geef eens een overzicht van IP-instellingen en resultaten van ping etc. Kun je die machine wel gewoon bereiken? Kun je andere shares bereiken? Kun je de machine benaderen via \\\[ip-adres]?

Je moet echt wat meer informatie geven want hier kan niemand iets mee.

• WTFox
Ik neem aan dat er some level bestaat hier ...
Uiteraard kan ik hem pingen. Het zit hem juist in het feit dat het niet dezelfde werkgroep is

Verwijderd

Werkgroep maakt niet uit. Als jij de rechten hebt en de machine verbindingtechnisch kunt benaderen moet je een mapping kunnen aanmaken.

En je moet ook gewoon naar de machine kunnen met \\\[ip-adres]. Maar ik zie nergens dat je dat geprobeerd hebt?

• WTFox
Okee misschien beetje onduidelijk
maar net use op \\ip\share /user:username password geeft dus een error 1231

Verwijderd

Dat is wel duidelijk. Maar je verwacht dat wij snappen dat je gepingd hebben en ondertussen wil je niet proberen gewoon via NetBIOS te connecten :?

De connectivity is er dus volgens jou, maar aan het wel/niet in de werkgroep zitten ligt het niet. Staat er een Guest-account open op de andere machine?

• WTFox
Het is geen pc maar een NAS van LinkSys die in een workgroup hangt.
Toch sterk het gevoel dat het aan de domainaanmelding ligt van de laptop die moet connecten aan de NAS

Verwijderd

Kijk, en dát soort informatie is nou handig om direct aan het begin te geven 8)7

Maargoed, zolang je niet andere resultaten post (andere netwerkacties, foutmeldingen etc) kunnen we je niet helpen. Zonder extra informatie kun je niets met zo'n error.
Pagina: 1