Is het mogelijk om een offset te specificeren bij het lezen van een tekstbestand? Dus dat je bijvoorbeeld aan kan geven dat het inlezen moet gebeuren vanaf regel 15. Ik wil namelijk steeds blokken met tekst uit een bestand lezen en vervolgens wegschrijven in losse bestanden. Het uit te lezen bestand is zo'n 2 gig, dus het is geen optie om in een keer alles in een var te laden, aangezien ik dan aanneem dat het programma zeker vastloopt.
Mocht het bovengenoemde niet mogelijk zijn, dan heb ik al bedacht dat ik linebreaks kan gaan tellen en vervolgens beginnen met opslaan van data wanneer er op een bepaald aantal linebreaks gematched wordt. Echter vind ik dit nogal omslachtig als het niet nodig is. Tevens is het geen optie om met directebestandstoegang te werken aangezien het aangeleverde bestand een tekstbestand is.
Mocht het bovengenoemde niet mogelijk zijn, dan heb ik al bedacht dat ik linebreaks kan gaan tellen en vervolgens beginnen met opslaan van data wanneer er op een bepaald aantal linebreaks gematched wordt. Echter vind ik dit nogal omslachtig als het niet nodig is. Tevens is het geen optie om met directebestandstoegang te werken aangezien het aangeleverde bestand een tekstbestand is.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 13:31 ]