Toon posts:

[XP/2000] Map niet kunnen verwijderen van USB HDD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ext. HDD in een USB case, nu was ik gister aan het kopieren vanaf die usb schijf naar mijn pc, echter ik ben er niet bij blijven zitten en toen ik terug kwam zag ik dat de pc opnieuw was opgestart. Er stond een melding in het scherm dat het systeem hersteld was van een ernstige fout en of ik een foutenrapport wilde verzenden. Echter die USB schijf stond dus nog steeds aan, normaliter moet ik die eerst afsluiten vooraleer ik kan rebooten of wat dan ook want laat ik hem aanstaan dan ziet windows hem meestal niet meer.

Maar goed, de map die ik aan het kopieren was kan ik op de usb schijf nu niet meer benaderen, zodra ik hem wil openen dan zegt ie dat de map beschadigd of corrupt is, wil ik hem verwijderen dan dezelfde error en daarnaast zegt ie dan ook dat hij niet van brongegevens kan lezen o.i.d. Ik heb de usb schijf nu aan meerdere pc's gekoppeld, met zowel XP home, Professional en Win2000 maar geen van allen kan hem verwijderen. Ook niet vanuit de dos prompt en ook niet mbv het programma Total Commander.

Weet iemand misschien raad?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat gebeurt er als je via :

start - uitvoeren - cmd

en dan probeert die map te verwijderen via de dosprompt :?
code:
1
del [insert mapnaam]

of als de map mapje_van_mij heet:
code:
1
del mapje*

ik weet alleen niet als je die schijf via de dosprompt kan benaderen :) :?

Wauw, een sig!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
kZou de overige data die erop staat even back-uppen en dan de schijf leeg gooien. Opnieuw partitioneren en formateren.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

backuppen en formatteren lijkt me een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ja backuppen en formatteren zou een oplossing zijn, ware het niet dat er 60gb mp3 op staat, dat kan ik niet zo gauw even backuppen :)

via ms dos prompt met bv commando "RD" of "del", krijg ik ook de melding over dat het corrupt is etc en dat ik chkdsk moet uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ook ergens dat de "MasterBootRecord in het register terugzetten" ook zou helpen maar geen garanties dat dan je data bewaard blijft, daar durf ik dus niet goed aan.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:19:
Ja backuppen en formatteren zou een oplossing zijn, ware het niet dat er 60gb mp3 op staat, dat kan ik niet zo gauw even backuppen :)

via ms dos prompt met bv commando "RD" of "del", krijg ik ook de melding over dat het corrupt is etc en dat ik chkdsk moet uitvoeren.
Je kan je disk ook in 2e hakken (partition magic e.d.) en dan het corrupte deel formatteren.

Verwijderd

Chkdsk om de directories te valideren/herstellen lijkt me een stuk handiger dan format.

Verwijderd

Topicstarter
(f: = usb schijf...)

cmd > f:\chkdsk geeft aan in stage 1 van 3:

Errors found. Chkdsk cannot continue in read-only mode

Verwijderd

Parameter toevoegen dat ie ook mag herstellen wil dan wel helpen. Default start ie in read-only mode. Je kunt natuurlijk ook gewoon vanuit explorer (verkenner) met je rechter muis toets de properties (eigenschappen) opvragen, tab tools kiezen en dan bij error-checking de button check now... kiezen. De rest wijst zich dan vanzelf.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

doe dit eens:

code:
1
chkdsk /f /r

Dat zijn de parameters die vteuniss bedoeld :)

als je de parameters wilt weten doe dan de volgende keer
code:
1
 [insert command] /?

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 24-11-2004 13:38 ]

Wauw, een sig!

Pagina: 1