[Access] Elementen van datapage lezen

Pagina: 1
Acties:

• airbrain
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
In access heb ik een datapage gemaakt (en buiten access aangepast o.a. er een asp pagina van gemaakt) van waaruit data toegevoegd kan worden in een database. Ik gebruik de save button op de standaard navigatiebalk om een nieuw record op te slaan. Nu wil ik naast het opslaan van het nieuwe record, ook dit record doormailen naar mijzelf. Mailen vanuit de datapage is geen probleem, dat lukt. <centrale vraag>Maar hoe benader ik het record ofwel de aparte elementen in de in access gemaakt access page. </centrale vraag>
Een voorbeeld: De datapage kan een vraag toevoegen aan een database met vragen. Deze record bevat een naam, een vraag en een datum. Het opslaan werkt. Een lege mail sturen vanuit access lukt ook, alleen het record doorsturen krijg ik niet voor elkaar.
Het liefst zou ik deze mail functionaliteit toevoegen aan de save button, zodat een click op dit knop zorgt voor opslaan en doormailen.
Ik heb van alles gelezen en geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Hoogstwaarschijnlijk zal het wel iets vreselijk simpels zijn, maar ik kom er niet uit.

[ Voor 11% gewijzigd door airbrain op 24-11-2004 13:31 ]