Toon posts:

PCI 3.3V -> 5V convertor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn beoogde Dual Xeon bordje zit een volgens de planning ongebruikt PCI-X 133 Mhz 64-bits slot. Nu weet ik dat het zonde is, maar daarop wil ik een extra PCI videokaart hebben met DVI (voor 3 TFT's). Echter, ik schijn geen kaartjes te kunnen vinden die 3.3 volt ondersteunen. Nu heb ik ergens gelezen dat er convertortjes bestaan om een PCI 5v kaart te kunnen gebruiken in een PCI 3.3v slot. Maar die kan ik nergens vinden. Heb al gegoogled, de search gebruikt, en de FAQ's doorgespit.

Is dit een goede optie en moet ik verder zoeken, of is het een heilloze weg?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Ze zijn er wel:
Afbeeldingslocatie: http://img127.exs.cx/img127/8505/643626.jpg
Ik denk dat het gewoon goed zoeken wordt, pczaken mailen of naar een beurs gaan (jammer dat de HCC net geweest is)...

[ Voor 12% gewijzigd door The Third Man op 24-11-2004 14:03 ]

Verwijderd

Je zou ook die oude kaart kunnen ombouwen naar 3.3V door de 5V pinnen te onderbreken naar de PCI en daar een molexconnector aan te maken.

pin 10, 16, 19, 59, 66, 70, 75, 79, 84, 88 zijn verschillend tussen 3.3V en 5V kaarten (net als het nokje op 12/13 vs 50/51) - zie ook: http://www.nerdvest.com/WearAble/WBS-PCI-pinout.html / http://www.techfest.com/hardware/bus/pci.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:30 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Beetje zoeken me dunkt. Ik heb hier b.v. een 3,5 jaar oude PCI grafische kaart liggen welke zonder problemen in een PCI-X slot werkt, dus het spul bestaat al lang. Je herkent ze aan de twee inkepingen zoals op het plaatje wat Lekkere Kwal hierboven al neergezet heeft :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:29:
Je zou ook die oude kaart kunnen ombouwen naar 3.3V door de 5V pinnen te onderbreken naar de PCI en daar een molexconnector aan te maken.
Heel leuk geprobeerd, maar ik denk niet dat dit gaat werken. Niet alleen de voeding werkt op een ander voltage, maar ook de signalen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik vat je niet? De signalen werken op een ander voltage :? Of de voeding werkt op andere signalen?

Anyway, zo'n PCI 3,3V » PCI 5V converter zou in theorie moeilijk toepasbaar zijn. Je krijgt je PCI kaart never nooit netjes in de gleuf van de kast gemonteerd. Het zal enkele centimeters uitsteken. Of je moet toevallig een platte desktopkast hebben, waarin je PCI risers moet insteken. Dan zou het in theorie nog wel gaan :) Maar ik heb nog niet zulke risers gezien.

[ Voor 66% gewijzigd door BalusC op 25-11-2004 07:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, slecht idee. Ik ga wel verder zoeken naar een passende videkaart.

Bedankt allemaal!

Deze mag dicht!
Pagina: 1