Toon posts:

network ghost bootdisk voor linux samba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Een Samba share met daarop de images. Het is de bedoeling dat we een bootdisk maken die boot en connectie maakt naar de samba sharen.

Het priobleem is dat we met het inloggen zitten wat eigenlijk autmatisch moet gaan, maar we moeten een password invullen en het moet vollige automatisch gaan.

Dus weet iemand hoe we van te voren kunnen inloggen oid op de samba share. Mischien kan dit door entrys in network.ini maar daar lopen we een beetje vast dus ik hoop dat jullie kme kunnen helpen.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:10

Nibbz

Postmaster General

kun je niet met samba een read only share maken, met toegang voor everyone? (guest=yes browsable=yes)

dan zou je zo op de share moeten komen

13:37

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51
Zo niet, kijk dan eens naar de opties van 'man mount', je kunt namelijk ook het password gewoon opgeven op het moment dat je een smb share mount.

Ik zou zo gokken op 'mount -t smbfs //server/share -o user=username,passwd=geheim', of iets in die richting.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is niet de bedoeling dat jan en alle man al die images kan zien, als iemand dan denkt, hmm laat ik eens een beheer image pakken of van een secreterrese.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 20:05
Welk OS gebruik je aan de client kant? Windows, DOS? In dat geval moet je kijken of de applicaties waarmee je verbinding met Samba maakt een password optie ondersteunen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55

Nakebod

Nope.

Even voor de duidelijkheid: Norton Ghost moet de verbinding maken.
Samba zelf werkt op de server, en is benaderbaar vanaf windows workstations (Met login/pass op de share)
En drive mappen met Ghost lukt ook, alleen niet helemaal automatisch

Nu is de bedoeling uiteindelijk dat Ghost automatisch opstart, an sich geen probleem om dit voor elkaar te krijgen, alleen voor de netwerk share vraagt hij 2 dingen:
1: Of de username goed is die we opgegeven hebben, en;
2: het wachtwoord voor die gebruiker.

Dus de OSen aan client kant zijn denk ik niet van belang in dit verhaal. (En als je dat wel vind: Windows 2000 Pro en Windows XP clients)

Neem aan dat dit wel automatisch te krijgen is dat hij inlogt, dus dat je diskette in pc stopt, pc start, en verder alles automatisch gaat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 16:03
Maak Barts network bootdisk. Hier kun je tijdens de boot een profiel aanmaken. Als je er maar 1 aanmaakt zal hij deze automatisch gebruiken tijdens het booten. Hiermee kun je automatisch aanmelden zonder username en password in te voeren.
Pagina: 1