Toon posts:

Install linux op oude compac comp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oud compac comp staan en nou wil ik die als servert gaan gebruiken. Alleen is i zo oud dat er geen cd rom speler op zit.

Enigste wat erop draait is windows 3.11. Nou heb ik geprobeerd om een netwerk kaart te installen maar dan vraagt i steeds om de windows flop die ik niet meer heb.

Is er een andere manier om dit te doen. ALs dit lukt wil ik formatten en dan linux servert van maken maar dan moet ik eerst die netwerk kaart aan de praat krijgen

iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je hebt zeker geen internet via de kabel ofzo he dan kun jegwoon een install doen via internet

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus wel.

Is chello maar het gaat via de kabel

Explain yourself plzzzzz

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 20:54
Waarom haal je niet gewoon je cd-romspeler uit je andere pc? Is de makkelijkste manier

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Trail bedoelt dat je dan prima een FTP instal kan doen.

Boot linux setup, slinger netwerkkrt aan de gang en download/install de zooi vanaf inet

Of (makkelijker/sneller imho) zoals al gezegt, ruk een cdrom uit een andere kast om ff te installeren.

btw, suc6 met de drivers voor compaq + linux >:)

Verwijderd

linux install via netwerk werkt bij mij altijd p-r-i-m-a (gisteren nog bij mn eigen workstation). heb je wel 20mb ram voor nodig schijnt het. ook kun je nog via nfs installen (wie heeft dr een nfs server met linux????) of bouw even die cdrom in joh.

Verwijderd

oh, als je via netwerk installed, dan weet je tenminste zeker dat de netwerkconfig ook goed werkt. op een of andere manier bevalt me dat wel, ik weet niet :?

Verwijderd

Ik zit hier achter een gateway op @home, en dat is een compaq prosignia VS, zo'n brak 486'ertje met NCR53c710 Fast SCSI-2onboard eisa controller, en dat werkt perfect met debian (driver ingebakken die in bv redhat niet in de installatiefloppen meegenomen is), mijn configuratie is alsvolgt:
Compaq Prosignia VS
486 DX/2 66
16 MB ram (heb je wel nodig voor installatie)
4.3 gig IBM DCAS u2w HD (300 mb is ook zat voor linux, debian dan)
2 intel etherexpress pro10+
voor de rest heb je niks nodig.
ik heb zo'n server voor 22 piek op de kop getikt (zonder HD en netwerkkaartjes)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 22:22 schreef $n@p$hot het volgende:
Waarom haal je niet gewoon je cd-romspeler uit je andere pc? Is de makkelijkste manier
Of de harde schijf in de andere pc, is wel zo lekker als je je kernel aan 't bakken bent :7
Pagina: 1