[IPOD] - Wordt niet herkend via USB2.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:11

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Ik zal als eerst mijn situatie schetsen.

Thuis :
Windows PC met firewire aansluiting + docking station.
Ipod wordt herkend nummers copyeren etc. gaat prima.

Werk:
USB2 aansluiting. Firewire wordt voor de helft?! herkend. In Itunes verschijnt
een zogenaamde Ipod onder de naam "CIFS.HOMEDIR" met een capiciteit van
463MB waarvan 37MB gebruikt is. Als ik op mijn Ipod zelf kijk zie ik dat al mijn data / nummers nog erop staat. Maar zodra ik deze aansluit via USB2 werkt de hele boel opeens niet meer.

Gegevens over Ipod :
4e gen 40 gig ding. Gister geupdate thuis naar nieuwste firmware (met improved USB2 connectivity zeiden ze .. RIGHT). Itunes 4.7 op thuiscomputer + werkcomputer. Thuis gaat copyeren etc. prima via Firewire + docking station. Werk is een drama via USB2. Disk usage staat aan, normaal zou een extra schijf komen. Dit is ook niet het geval hier..

Iemand ideeen? Suggesties? Ik hoor het graag,

-Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je hem als extra HD wilt zien kun je dat in iTunes instellen onder je iPod opties.

Ik zou hem helemaal restoren met die utility als ik jou was, kijken of het ding dan beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Pas op want de iPod is altijd aan een collectie gekoppelt. Als je die veranderd heb je een compleet andere lijst want rateringen en zo kunnen anders zijn als het anders is ingesteld. Maar misschein dat je eens USB moet proberen waar je nu firewire gebruikt en eens zien wat dat geeft. Kan ergens een foutje zijn maar zeker ben ik er niet echt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d

bl33d

Topicstarter
Sorry was vergeten te melden dat ik m'n ipod heb ingesteld voor "disk usage".

Bij mijn thuiscomputer met firewire werkt dit prima, maar op m'n werk via USB komt hij totaal niet met een disk.

Verder heb ik het ingesteld op "Manually manage songs and playlist". Oftewel hij is gekoppeld aan 1 lijst (thuisPC.) maar update niet zomaar elke playlist in Itunes indien ik het anders instel.

Zelf denk ik ook aan 2 opties, volledig restoren of via USB aansluiten op mijn thuis PC. Misschien dat toch iets niet goed zit hier op mijn werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Ik denk dat het te maken heeft met je werk pc. Je kunt sowieso even navragen of ze op het werk geen policy hebben tegen mobiele opslag (usb hardware) en of ze dit hebben afgeschermd. Zelf kan ik m'n iPod moeiteloos gebruiken tussen werk en thuis, met precies dezelfde setup als jij. (Ik heb op het werk alleen geen iTunes gezet, maar maak ik gebruik van de winamp plugin).

Kun je wel normale usbsticks gebruiken op het werk? En welk OS gebruik je op het werk? 98? NT? Windows 2000 of XP?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d

bl33d

Topicstarter
Policies zijn niet actief hier. Zelf ben ik netwerk / systembeheerder en heb mijn pc zelf geinstalleerd met XP. Zit aangesloten op een werkgroep en doe alles via terminal server om op het domein te werken.

Normaal gesproken werkt USB perfect hier, heb zelf een USB dvd brander aangesloten die normaal functioneerd. Alleen opeens met m'n Ipod sinds vandaag krijg ik een rare verbinding in Itunes (CIFS.HOMEDIR) en een opslag capiciteit van +-400mb..

Ik ga thuis eens kijken of het werkt via USB, zoniet doe ik een full restore.

P.S.
Getest op een ander PC. zelfde verhaal, dus enige instellingen die van invloed konden zijn op mijn werk PC. is niet het geval.

• bl33d

bl33d

Topicstarter
Even een kleine update nog hierover.

Als mijn computer is opgestart en ik plug mijn Ipod in via USB, dan wordt ie herkend als een CIFS.HOMEDIR met 400mb schijfruimte en geen muziek etc. erop.

Als ik mijn computer opstart met de Ipod al ingeplugged via USB dan wordt hij juist wel goed herkend ?!.

Heel typisch dit, ik ga het nog even verder testen.

==============

Ok opgelost, schijnt dat m'n Ipod niet automatisch een ander drive-letter pakt. De G-schijf is standaard gemapped naar een netwerk-share terwijl hij deze wilt gebruiken voor de Ipod..

Case closed :7

[ Voor 24% gewijzigd door bl33d op 07-12-2004 17:46 ]

Pagina: 1