Toon posts:

Is mijn agp kaart gevaarlijk voor mijn moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik zit met een vrij vervelend probleem waarbij ik de knoop maar niet durf doorhakken.

Om goed te kunnen volgen lees je best dit topic (bij search de term " riva verdacht " ingeven) :

[TOPIC=932523////riva%2Cverdacht]

Ik heb 2 moederborden:

- Een Asus A7n8x , nforce 2
Op dat moederbord zit ook een ledje om te kijken of het een slechte kaart is.

- Een Msi K8N neo platinum, nforce 3 250 GB, zonder testledje.

En ook 3 grafische kaarten:

- Sapphire 9600xt (1.5 volt key), werkt probleemloos op de Asus en de Msi
- Gefore 100/200 Mx (Deze kaart is universal gekeyed) en werkt in mijn Asus
- Riva tnt2 M64 (ook universal gekeyed)

Oftewel de riva ofwel de geforce moet in het msi mobo. Gaat mijn mobo dit overleven?

Alle hulp is welkom:-)

Alvast bedankt!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/AGP_voltages.gif

Says it all :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Alle kaarten zijn AGP 4x, en zouden prima in een AGP 8x slot kunnen.

Mijn GeForce 2 MX/200 AGP4x kaart past ook in een AGP8x slot
Mijn TNT2 Ultra AGP4x past ook in een AGP8x slot
Mijn 3dfx Voodoo 4 4500 AGP4x past ook in een AGP8x slot :)

"Past" wil in dit geval zeggen : Het werkt ;)
"in dit geval" wil zeggen dat het over de kaarten gaat die ik hierboven beschreven heb. Een AGP 2x kaart past ook, maar werkt niet ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Thandor op 24-11-2004 17:28 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
niet helemaal;) in theorie wel ja... maar er zijn dus universele kaarten die fout gekeyed zijn en je mobo opblazen (de kaart mag opgeblaze worden:p)

Daarom twijfel ik dus. Er staat beschreven hoe je dit moet uitmeten met een multimeter => lukt me niet zo goed.

De riva tnt staat bij de verdachten...Weet er iemand hoe ik kan zien hoeveel volt er naar mijn Geforce gaat? deze steekt nu in mijn Asus mobo dus als deze 1.5 volt opneemt zit ik denk ik wel goed...

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:07:
"Past" wil in dit geval zeggen : Het werkt ;)
Bij die gast van dat topic was past = mobo en kaart stuk :|

Zoals ik al in mijn vorige reply zei, kan iemand mijn mss uitleggen hoe ik zie hoeveel volt er nu naar mijn geforce gaat? Als dat dus 1.5 is ben ik gered...kzal maar niet met een multimeter gaan prutsen als de kaart in de pc zit, lijkt me :+

Verwijderd

In dat topic had ik ook een paar plaatjes gepost van de bewuste AGP pinnen (en dan gaat het voornamelijk om pin A2 TypeDet#).

Als je jouw kaart erbij pakt, heb je die contactvlakjes dan ook? Loopt daar een printspoortje naar toe of niet?

Post anders eens een plaatje/foto van jouw AGP contactstrook (en wel van dat gebied waar in die voorbeelden de rode meetpen zit, dus aan de bovenzijde het dichts bij de achterpanel).
Gefore 100/200 Mx (Deze kaart is universal gekeyed) en werkt in mijn Asus
Aangezien die G100/G200 in je Nforce2 bordje werkt gaat het bij die kaart iig om correct gekeyed model die 1.5V signaling aan kan.
kzal maar niet met een multimeter gaan prutsen als de kaart in de pc zit, lijkt me
Als je gaat meten moet je dat doen met de kaart op je buro, dus niet in je PC. De zwarte meetpin op je bracket en de rode meetpin op AGP pin A2.
http://wired.hard.ru/data/pin_agp.shtml

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:44 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:21:
[...]

Bij die gast van dat topic was past = mobo en kaart stuk :|

Zoals ik al in mijn vorige reply zei, kan iemand mijn mss uitleggen hoe ik zie hoeveel volt er nu naar mijn geforce gaat? Als dat dus 1.5 is ben ik gered...kzal maar niet met een multimeter gaan prutsen als de kaart in de pc zit, lijkt me :+
Met in dit geval bedoelde ik, dat de kaarten die ik boven beschreef wel werken, niet over ALLE kaarten.

Ik had er eerst staan, past. Maar heb "Past" wil in dit geval zeggen : Het werkt om te voorkomen dat mensen gaan zeggen van het past wel maar dat wil niet zeggen dat het werkt 8)7 .

Maar, ik heb mijn post boven ge-edit :P

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 24-11-2004 17:28 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1