php/database probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 00:42
Ik weet niet of iemand me hierbij kan helpen maar ik wil het toch ns proberen.

Hier komt tie: Ik heb dus een website, die ik heb gemaakt met behulp van een kant en klaar php systeem, namenlijk e107. (zoveel verstand heb ik er allemaal niet van dus dit is een mooie oplossing, d8 ik)

Ik heb die website geinstalleerd op een tijdelijke url, aangezien ik nog moest wachten totdat mn definitieve url beschikbaar werd.
Nu is vanmorgen die definitieve url beschikbaar geworden, en kan ik die tijdelijke url niet meer gebruiken. Alles goed en wel zou je denken, de website op zich werkt ook nog gewoon, ik kan gewoon inloggen, alleen nu komt het: Ik kan het admingedeelte niet meer benaderen.

Hij heeft geen foutmelding oid, hij geeft gewoon een blank scherm. Ook kan ik de pagina waar je normaal gesproken de persoonlijke berichten kunt zien, niet meer in.

Nou weet ik niet precies wat ik moet doen, dus mijn oplossing is een backup maken van de database en het website systeem opnieuw installeren. Maar is het dan niet zo dat de fout automatisch mee gebackupped wordt en ik dus nog steeds met dat probleem zit?

Misschien denk ik wel te moeilijk, maar zoveel verstand heb ik niet van php, en misschien is het wel heel makkelijk te verhelpen met ergens iets te veranderen in een php file?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarschijnlijk is er of een config.php file ergens op je bestandssysteem, of er staat een config tabel in je database. In het eerste geval kun je de database backuppen en je script opnieuw installeren, in het tweede geval zal dat niets uithalen.

Ik denk dat je je vraag beter aan de makers van e107 kan stellen, die zijn de beroerdste niet. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
e107 opnieuw installeren en de database gegevens overzetten? ;) Of even in de config file kijken van e107. Mischien staat daar nog ergens iets ingesteld ivb met die oude url.

-edit- Zoals -NMe- ook al zegt dus :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Reb87 op 24-11-2004 12:04 ]

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 00:42
Ik heb in de config gekeken maar daar staat alles goed, hij heeft t automatisch veranderd van mn tijdelijke url in de nieuwe, dus daar kan het probleem niet liggen denk ik :/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Programming & Webscripting is gericht op het zelf programmeren en de problemen die hierbij optreden. Het is niet de bedoeling dat wij hier support leveren op producten van derden. Probeer het eens bij het support forum van e107 of vraag het de makers.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.