Toon posts:

[2000/TS] Goede PDF-creator voor Citrix*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede stabiele .PDF writer/creator voor Windows 2000 terminalserver met Citrix MetaFrame.
De software moet goed samenwerken met Office XP.

Ik heb Adobe Acrobat 5 en 6 geprobeerd (en geinstalleerd volgens de citrix-whitepapers van Adobe zelf) maar het blijft instabiel.
het werkt een tijdje maar je kan er op wachten dat bij non-admin users de zaak kapot gaat en men daardoor errors begint te krijgen tijdens het maken van een .PDF vanuit bv. Word.

Ik heb Abobe Acrobat (en dan de writer component uit de hele suite) daarom opgegeven voor gebruik onder terminalserver.

Ik heb al een aantal websites gevonden waar men PDF creators/writers aanbied (oa. CutePDF en PDF-Factory) waarvan men specifiek aangeeft dat ze perfect onder Terminalserver / Citrix werken.

Tijd is echter een luxe die ik niet heb. Ik heb geen tijd om een aantal van die producten te gaan uitproberen en stabiliteits-duurtesten te gaan doen.

Ik hoop dat ik hier ervaringen vind van non-Adobe .PDF writers onder Citrix.
Het moet *goed* zijn en het mag best wat kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 11:44 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gebruik zelf Redmon + GhostScript + Batchfiletje om PDF's te creeeren en te mailen naar de users, wat heel goed werkt:

Redmon geconfigureerd als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors\Redirected Port\Ports\pdfwrite:]
"Description"="Redirected Port"
"Command"="o:\\xxxx\\argh.cmd"
"Arguments"=""
"Printer"=""
"Output"=dword:00000000
"ShowWindow"=dword:00000000
"RunUser"=dword:00000000
"Delay"=dword:0000012c
"LogFileUse"=dword:00000000
"LogFileName"=""
"LogFileDebug"=dword:00000000
"PrintError"=dword:00000000

Vervolgens een printer toegevoegd met de driver "Apple Color LaserWriter 12/600" en op deze port. Het bestandje O:\xxxx\argh.cmd bestaat uit ongeveer iets als:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
@echo off

REM ** Retrieve date and time
for /f "tokens=2,3,4 delims=/- " %%i in ('date /t') do set tmpdate=%%i%%j%%k
for /f "tokens=2,3,4 delims=/:- " %%i in ('time /t') do set tmptime=%%i%%j%%k

REM ** Set filename
SET OUTFILE=o:\temp\pdfprint\jobs\%REDMON_USER%_%TMPDATE%_%TMPTIME%.pdf

REM ** Create pdf
O:\gs\gs7.33\bin\gswin32c.exe @o:\pdfprint\pdf_mail.rsp -sOutputFile="%OUTFILE%" -c .setpdfwrite -f - 

REM ** Create msgtxt.txt
ECHO. >o:\pdfprint\msgtxt.txt

REM ** Match user with email address
SET MAILADDR=Helpdesk@mijndomein.com

REM ** use the faxservers list to retrieve the userlist with mail addresses
for /f "tokens=2 delims=!" %%i in ('findstr /i "erp-%REDMON_USER%!" o:\pdfprint\maillst.txt') do SET MAILADDR=%%i

REM ** Send the file
o:\pdfprint\blat\BLAT o:\pdfprint\msgtxt.txt -server mailhost.mijndomein.local -f Pdfwriter@mijndomein.com -subject "PDF: %OUTFILE%" -attach "%outfile%" -to %MAILADDR%

REM ** Delete the file
DEL "%outfile%"

Vervolgens moet je in maillst.txt een lijstje hebben van mailaddressen, dat ziet er ongeveer zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
;
;
; Mailinglist. use "erp"-<ID>!<mail-address>
; eg: erp-M77!elevator@domein.local
;
;
erp-Alias Name!Class,First Name,Last name,Display Name,Alias Name,Directory Name,Primary Windows NT Account,Home-Server,E-mail address,E-mail Addresses,Members,Obj-Container,Hide from AB
erp-elevator!elevator@domein.local

(ik genereer dat met een php scriptje automatisch uit een Exchange address lijst maar dat is te specifiek om hier te quoten)

Daarnaast heb je pdf_mail.rsp nodig:
code:
1
2
3
4
5
6
-IO:\gs\gs7.33\lib;O:\gs\fonts
-sDEVICE=pdfwrite
-r600
-dNOPAUSE
-dSAFER
-sPAPERSIZE=a4

Misschien dat je er iets aan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply maar dit is niet echt wat ik zoek.

Ik zoek functionaliteit ala Adobe Acrobat (icon in buttonbar in MS Word XP) waar gebruikers met drie linker handen op kunnen klikken en klaar.

Het moet zo simpel mogelijk zijn voor ze.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 12:09 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat is ook praktisch zo - ze hebben gewoon een printer waar ze naar toe printen namelijk :)
(en met een beetje macro recorden zou je zelfs dat als icoontje kunnen toevoegen in Word maar mijn gebruikers kunnen dat onderscheid nog net maken :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Mja weet je wat het is. Ik snap heel goed wat je allemaal doet in die scripts.
Ik heb er geen moeite mee.

Maar binnen de beheersorganisatie zitten ook beheerders met, uhh hoe kan ik dit netjes zeggen, minder kennis.
Die zitten naar zo'n script te kijken alsof ze water zien branden :?

Dus in die context is het al niet zo'n goed idee...

Het moet simpel te installeren en onderhouden zijn. Lekker met zo'n next-next-finish installer in TerminalServer Install-mode en klaar is Clara :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 12:34 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik snap je volledig hoor (vandaar ook de reg filetjes - hoef je maar 2 keer te clicken :+ ) maar dit is overduidelijk niet wat je zoekt :)

Het grootste probleem met terminal services oplossingen zijn dat het aanspreken van de desktop in een terminal services omgeving bijzonder moeilijk is en je dus al snel allerlei kleine probleempjes krijgt (denk bv. dat je niet aan netwerk schijven e.d. kan).

Persoonlijk ben ik ook bijzonder huiverig om extra printer drivers e.d. op een terminal server te maken vanwege de mogelijke stabiliteitsproblemen - en met deze toegevoegde complexiteit was ik er al helemaal niet zeker van dat ik een goed product zou vinden. Omdat ik met bovenstaande oplossing enkel 'RedMon' toe hoefde te voegen (en ik die al gebruik voor iets anders) was het voor mij op dat moment simpel :)

Verwijderd

http://www.pdf995.com ; gratis en 100% TS/Citrix aware.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

dat is inderdaad een leuk pakket alleen wordt je om je oren gesmeten met reclame banners. hoewel het pakket op zich niet duur is. Heb het net op 2003/ presentation server 3.0 getest en werkt erg goed.

Verwijderd

mutsje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:02:
dat is inderdaad een leuk pakket alleen wordt je om je oren gesmeten met reclame banners.
Als je uitgeevalueerd bent, ben je er daar voor 10$ ook vanaf.
(en voor de echte centenbijters, is het elke keer 2 IE vensters sluiten na creatie van een pdf.)

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11-2025
eDocPrinter op www.iteksoft.com

Zit alles in wat je wilt

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

Pagina: 1