zit al dagen te zoeken of het mogelijk is om een dhcp-server te runne in dos. deze server moet dan opgestart worden via een floppy. ik krijg het idee dat het helemaal niet mogelijk is
Alles is mogelijk, maar de vraag is meer waarom perse in DOS?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Als ik mag gokken wil hij een soort floppy router in Dos maken.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
omdat dit voor een bedrijf gedaan moet worden. gaat er om dat ik via een floppy een apparaat (microscoop) een image kan binne halle van een xp systeem. ze werken nu nog met netbeui maar dat wil dus niet werken met xp. nu is het mijn taak om een opstart disk te maken met tcp/ip. en vanwege instellingen moet er een tijdelijke extene dhcp-server draaien via dezelfde floppy
als we het nog kunne volgen
Kan hij beter freesco gebruiken als hij dat wilCobra_Lup schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:44:
Als ik mag gokken wil hij een soort floppy router in Dos maken.
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
http://www.dossolutions.pwp.blueyonder.co.uk/network.htm
Heel veel handige network info voor dos.
Nee, je hebt geen DHCP server nodig voor hetgeen jij wilt. Als het tijdelijk is kan je ook met vaste IP's werken. Neem de link die ik stuur maar eens door en j komt er dan zelf heel snel uit
Nee, je hebt geen DHCP server nodig voor hetgeen jij wilt. Als het tijdelijk is kan je ook met vaste IP's werken. Neem de link die ik stuur maar eens door en j komt er dan zelf heel snel uit
ben bang van wel vanwege het bedrijfs policy worden de netwerk adressen met dhcp uitgedeeld worden en aangezien dat ook gebeurd bij de de andere verstigingen die deze microscopen gebruiken. Het aller beste zou zijn dat het hele proces automatisch ging op het eind zodat de gerbruiker alleen ff de image moet aan wijzen die ze moeten hebben. en jullie merken denk ik wel dat programmeren niet mijn sterkste kant is.Cobra_Lup schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:49:
http://www.dossolutions.pwp.blueyonder.co.uk/network.htm
(ik ben zelf een student ict-beheerder en dit is een project dat ik voor me stage kan maken.)
Als er al een DHCP server is die adressen uit deelt dan heb je zelf toch geen DHCP server nodig ? 2 DHCP servers in 1 netwerk is vragen om problemen.
Even een ding rechtzetten. Netbeui gaat dus echt wel via Windows XP!
Je moet alleen even iets verder kijken dan je neus lang is.
Op de setup CD van Windows XP Pro staat in de "ValueAdd" map (als ik mij niet vergis) ergens de Netbeui drives. Die kun je dan installeren vanuit de netwerk opties van je netwerkkaart.
Als je alleen een DHCP wilt draaien kun je ook FloppyFW proberen. http://zelow.no/floppyfw even wat aanpassen en alleen DHCP laten draaien.
Je moet alleen even iets verder kijken dan je neus lang is.
Op de setup CD van Windows XP Pro staat in de "ValueAdd" map (als ik mij niet vergis) ergens de Netbeui drives. Die kun je dan installeren vanuit de netwerk opties van je netwerkkaart.
Als je alleen een DHCP wilt draaien kun je ook FloppyFW proberen. http://zelow.no/floppyfw even wat aanpassen en alleen DHCP laten draaien.
mensen nog bedankt voor het meedenken. de hogere pieten hierzo hebben toch maar besloten om netbeui te houden. een heel verhaal maar het gaat over ondersteuning bieden.
allemaal bedankt
Verwijderd
Dit heeft niets te maken met Professional Networking & Servers en daarnaast is hier veel meer over te vinden dan dat je nu weet. Gewoon Google gebruiken helpt je al veel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()