Toon posts:

[ASPX, PHP, Java(script)?] Preload een volledige webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website die met de Dasblog aspx weblog software werkt. Deze software heeft zich tot nu toe lekker fexibel getoond en ik kan er goed mee werken. Zeker omdat ik geen Db alla MSSQL to me beschikking hebt en ik met aspx wilde werken omdat dat het beste ken.

Omdat het inladen soms lang duurt wil ik graag een preloader webpagina maken met wat basic info en een ladenbalk die je bv krijgt te zien bij het zoeken naar updates op de windowsupdate site. Deze preloader zou dus de gehele weblog webpagina moeten laden voordat hij redirect naar die pagina en tegelijkertijd toch die basic info laten zien op zijn eigen pagina.

Nu heb ik al gesearcht met google en gekeken bij hotscripts etc, en de enige preloaders die ik kan vinden zijn of voor flashfilmpjes of voor plaatjes in combi met javascript.

Ik kan op die server met aspx, php, java, javascript, perl, CGI en Flash werken dus er moet toch iets te vinden zijn. Of zit ik in de verkeerde hoek te kijken want ik kan ook niet iets vinden om dat te programeren in aspx of in een van de andere talen.

Update: K om het wat duidelijker te maken: De server waarop ik host laat soms gebruikers van het weblog zo'n 20 sec wachten eerdat hij laat. Daarom wil ik een preloader hebben zodat mensen zien dat er wel iets geladen word.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 12:02 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat jij wil komt me nogal vreemd over, ik denk dat je beter in de richting van cachen kan gaan kijken. Gewoon pagina's genereren in .html formaat op het moment dat er iets verandert, dan kun je die gebruiken. Die hoeven ook niet steeds geparset te worden.
Bestaat er geen kant en klaar script of zoiets voor wat ik wil?
Als je niet wil dat je topic dichtgaat kun je beter je vraag wat aanpassen, men heeft hier liever geen scriptrequests. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:36:
Update: K om het wat duidelijker te maken: De server waarop ik host laat soms gebruikers van het weblog zo'n 20 sec wachten eerdat hij laat. Daarom wil ik een preloader hebben zodat mensen zien dat er wel iets geladen word.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, dat had ik gelezen. Dus? :P

Je zal even moeten kijken of dat aan de traagheid van de server zelf ligt, of aan het genereren van de HTML files met ASP.NET. Zijn gewone HTML-pagina's ook zo traag?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:05:
Ja, dat had ik gelezen. Dus? :P

Je zal even moeten kijken of dat aan de traagheid van de server zelf ligt, of aan het genereren van de HTML files met ASP.NET. Zijn gewone HTML-pagina's ook zo traag?
Waar het aan ligt dat wqeet ik al het ligt aan de server van het hosting bedrijf waarop het is geinstalleerd. Deze is niet al te snel maar wel goedkoop met veel opties. Daarom heb ik die genomen. Maar voor diegene die op die site komen wil ik dus een preload optie hebben van de gehele pagina zodat ze geen timeout optie hebben. Ik wil dus weten of mensen er ervaring mee hebben of dat men weet hoe zoiets gescript of geprogrammeerd moet worden

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

zoiets als dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
<div style="visibility:visible" class=preloader align=center>bezig met laden van de website....</div>
<div style="visibility:hidden" class=sitecontent>test</div>

<Script>
this.document.preloader.visibility = 'hidden';
this.document.sitecontent.visibility = 'visible';
</Script>

zoiets?? kweet niet of t werkt, zo ff uit de losste pols geschreven

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Lijkt me duidelijk een geval van scriptrequest. Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests
En het maken van een preloader lijkt me nou niet iets wat niet te vinden is met de search of met google :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.