[Half Life 2]5.1 Geluid begint soms raar te doen

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort Half Life 2 en het is werkelijk prachtig. Maar soms heb ik ineens het probleem dat mijn Philips Seismic Edge 5.1 (PSC705) een beetje raar begint te doen.

Het is zo dat het geluid heel raar begint te doen. Bijvoorbeeld als ik schiet dan klinkt het niet als een schot, maar als meerdere schoten alsof het enorm galmt.

Wat werkt om het (tijdelijk) te verhelpen is om in Options in Half Life 2het aantal speakers te veranderen, terug naar het spel te gaan, terug naar Options en het aantal speakers weer op 5.1 te zetten. Dan gaat het weer een tijdje goed.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de laatste drivers voor mn geluidskaart. Alleen mn VIA 4 in 1 en graphics drivers zijn niet helemaal up to date, maar dat lijkt me er niet heel veel mee te maken hebben.

Mijn specs:
ASRock K7VT2 (VIA kt266a)
Athlon XP 2200+
512 pc2100 RAM
ATI Radeon 9200, 256 mb
Philips Seismic Edge (PSC705)

Alvast bedankt!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de instellingen van het geluid in het configuratiescherm te veranderen.
Ga daarvoor naar configuratiescherm ->geluiden en audioapparaten
->luidsprekersinstellingen->geavanceerd.
In dat menu kan je de luidsprekeropstellingen veranderen. Misschien werkt het beter met een andere opstellinge dan dat je nu hebt.

Heb je verder de nieuwste direct x enz....

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
ik heb hetzelfde probleem ook ;x

specs:
EpoX 8k3a+
Radeon 9800 Pro
768 DDR RAM (kingston)
nieuwe geluidssetje van de aldi (maar had 't probleem ook al toen 'k nog via m'n stereo draaide, met 2 bose boxjes)

k hou dit topic ff in de gaten =\

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Is dit niet gewoon HET probleem wat bijna iedereen heeft en waar het in de Half Life 2 topics al over ging? En waar een patch voor onderweg (of al uit) is?

zie ook http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=51480

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik dacht de HL2 topics vrij goed door te hebben gelezen, maar kennelijk dus niet.

Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben met het probleem. M'n geluidskaart is niet zo'n veelgebruikte kaart waardoor dat wel eens problemen op wil leveren.

Ik wacht met geduld de patch af!

Overigens hebben ze het in het topic van je link over 'stutter' wat ik uit het blote bolletje vertaal als stotter. Hoewel het geluid soms wel stottert (het hele spel eigenlijk), is dat niet het probleem waar ik het hier over heb. Het lijkt er op alsof HL2 de focus van de speakers kwijt raakt waardoor het geluid zomaar ergens naar toe gestuurd wordt (beetje vage beschrijving, ik weet t ;) )

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Dit is een technische vraag -> Spielerij - Problemen & Vragen

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Er is een update voor Steam:
http://www.steampowered.com/index.php?area=news&id=351

Voor het audio probleem komt de patch eraan als ik het goed lees.
Pagina: 1