Toon posts:

Video op TV aansluiten. Hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS V6800 DDR Deluxe video-kaart met TV-out en Video-in, en deze wil ik aansluiten op een video-recorder.

De video-recorder heeft een coax en een scart(AV1/Perital/Euro-AV) aansluiting.

Is het mogelijk? Mijn PC staat ongeveer 13 meter van de video verwijderd. Wat voor kabel en stekkers heb ik nodig?

Reakties worder zeer gewaardeerd!!!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Ik heb een kastje met een audio, rf-video en s-VHS in en uitgang. Schakelen gaat via een knop. Ik heb hem echter alleen gebruikt voor op mijn televisie, maar ik kan me niet voorstellen dat hij niet zou werken op een video met scart.
Volgens mij hoef je alleen maar je videorecorder op AUX te zetten.

Wat zijn je plannen? Wil je juist iets opnemen van je PC op je video of van video op je PC?

Of je verlengkabels en vooral versterkers nodig hebt, denk ik wel, maar daar heb ik helaas geen ervaring mee.

Ik heb een Asus V3800Ultra Deluxe. Ik heb wel eens wat van TV opgenomen.

Succes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Plannen: DVD avn PC op TV bekijken
Video op PC opnemen en TV op PC bekijken.

Wat voor kastje bedoel je? Waar te koop en wat voor merk en prijs?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Een heel simpel klein kastje die je op je scart prikt, vervolgens kun je de bij de Asus meegeleverde kabels gebruiken om ze aan te sluiten.

Kosten, niet sch(r)ikken :): vijf piek!

(of was het f7,50?)

Ik heb ook geprobeerd om mijn DVD's af te spelen via de TV-Out, maar PowerDVD liet dat niet toe, vanwege een beveiliging, omdat de industrie bang is dat je dan je DVD op video opneemt. Beetje terecht kennelijk, maar wel superirritant.
Ik bedoel: voor de mensen die hun DVD gewoon gekocht hebben en hem op TV willen afspelen, wordt dit gewoon onmogelijk gemaakt! :(
Gelukkig zijn er wel crackz te vinden, al weet ik helaas (nog) niet waar. Waarschijnlijk op de ongeveer-als-altavista-klinkende(tm) URL ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Alleen als je kabels 13 m kang worden kan je wel last krijgen met groot signaalverlies.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een Asus TNT2 V3800@ultra 32 Mb TVR. Dat betekent Video-in en Video-out. Met Asus live kan je al het gebruikelijke grabben, maar met een snelle comp (700+) kan je heerlijk grabben in Divx of iets anders, wat tot betere beeldkwaliteit leidt. Ik heb mijn kaart aangesloten als volgt. TV-out via de composiet kabel naar mijn video compostiet in. Via de video met een 20!!!! Meter kabel naar de tv zonder kwaliteitsproblemen en de audio via de reguliere aansluiting naar mijn toren, die toch al vanwege de dolby surround rond de tv opgesteld is (15" rocks!!). Alleen opnemen van PC naar Video is even opnieuw de audio naar de Video inpluggen. Van video naar kaart is easy met de scart splitter naar composiet en rechts-links audio aansluiting. Toch niet een uitgebreide aansluiting, maar uitermate werkbaar. Met virtualdub (http://www.geocities.com/virtualdub) easy de Macrovision beveiliging van videobanden omzeilen en dan heerlijk grabben en op videocd's zetten. Voor "Saving Private Ryan" worden dat er al drie. Heerlijk...

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Bij de electronica boer op de hoek kun je scart pluggen krijgen. Ik heb ze ook en ze kosten inderdaad 7,50 hier.
De 13 meter is ook geen probleem maar dan moet je wel een hoogwaardige kabel nemen die heeft die zelfde electronica boer ook wel. Is wel duurder !!! ik was 55 gulden kwijt geloof ik voor 15 meter.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reakties, ik ga de komende dagen even uitproberen. Alleen had ik nog een opmerking over de situatie. Ik moet wel 13 meter van mijn PC naar mijn Video en niet 13m van video naar PC (heb ik nl. al)
Pagina: 1