PC doet niets

Pagina: 1
Acties:

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
heej,
Ik heb een probleem met een pc die ik voor een vriend in elkaar zou zetten.
de pc bestaat uit:
->Aska Sst-5893 ppga mobo
->Intel Celeron 466 mhz ppga
->Dimm 128 mb 168 pin pc-100
en dan nog een steath 64 videokaartje.

Maar het probleem is dat als ik de pc aanzet, er niets gebeurd, behalve dat het lampje van de floppy en cd-rom gaan branden, en het fannetje van de cpu gaat draaien, dus alles krijgt wel stroom.
Maar behalve dat gebeurd er niets en de de pc piept ook niet.

Toen ik een keer de proccesor aanvoelde, was deze heel erg warm, dus w.s. staat hij verkeerd ingesteld (op bijv. 100mhz bus ipv 66 mhz) en dan doet een celly het niet.
maar ik weet niet hoe ik dat op dat mobo moet verzetten, de jumpers staan op 'auto'( je kan hem niet handematig op 66 zetten, alleen op 100 en 133) voor de frontside bus en de andere jumper van de multiplier staat op 2.
Ik weet dus niet precies wat het probleem is, maar ik denk dat het aan de cpu ligt, die (automatisch) verkeerd staat ingeteld.

plz Help
Alien

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Doe eens ClearCmos (met een jumpertje) dan vergeet hij de oude instellingen weer.

Verwijderd

Of het batterijtje er ff uithalen :)

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
Ik heb nog nooit iets gesaved naar het CMOS, het is een nieuwe mobo, en het batterytje is ook nieuw.....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Lees je moederbordboekje GOED door.
Mischien heb je iets over het hoofd gezien: een jumper, een verkeerde instelling...

LinkedIn WoT Cash Converter

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Heb je al gekeken of de flat kables van je hd controller wel op de goede manier ingeplugt zijn ?

l8rzz

Like this yall...

Pagina: 1