Toon posts:

Kan na xp sp2 update niet browsen naar novell servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb het volgende probleem waar misschien iemand hier een oplossing voorheeft.

In ons Novell Netware omgevind hebben we allemaal windows xp machines staan die dmv de novell client zich aanmelden op een van de novell servers. Na de aanmelding worder er een aantal drive mappings uitgedeeld die tot op heden ook na de installatie van SP2 goed werken.

Echter is het nu zo dat er een programma is wat gebruikt maat ven een UNC pad om zich daar te starten. Dit UNC pad verwijst naar de Novell server waarop ook de inlog authenticatie op geregeld wordt. Dit programma start echter niet meer omdat hij het unc pad niet kan benaderen.

Ook in verkenner is het niet mogelijk om via een unc pad direct naar een novell server te gaan. Tevens werkt het browsen aan de linkerzijde van de verkenner naar de novell servers ook niet, en krijg ik als melding "\\pl_gwia\vol2\ is niet toegangkelijk, de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist"

Het grappige is dus dat ik wel een drivemapping kan maken naar deze zelfde lokatie......

Wie of wie kan me hier verder mee helpen.....

p.s. ik hoop dat ik genoeg informatie in mijn topic heb gestopt... en de search heb ik al gebruikt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 11:24 ]