[PDF] Bij print alleen vierkantjes. Hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-08 21:57
Als ik met de nieuwste acrobat reader een bepaalt bestandje uitprintendan komen er alleen maar vierkantjes uit de printer rollen.

Dit is alleen bij een aantal bestanden.....

De rest doet het allemaal wel goed....
Heb ook niks kunnen vinden op internet.
En heb al veel zitten zoeken bij de instellingen maar niks kunnen vinden wat er tegen helpt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

Dan kan het zijn dat dat lettertype mist en niet bij de PDF ingesloten zit.

• -Morris-
ja oke maar wat kan je daar aan doen

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 23:07

RRRobert

Fokker in ruste

'Nieuw' als in Reader 7.0? Da's nog in beta-stadium hè.

Als dit soort problemen normaliter voordoen bij Acrobat of Reader, dan is het meestal een probleem van font ondersteuning. Het font dat in het bewuste bestand staat wordt simpelweg niet ondersteund. Dit is op te lossen door de maker van het document te vragen de fonts 'encapsuled' aan te leveren.

Lukt dit niet, dan is het ook mogelijk dat het pdf bestand door een ander programma dan Acrobat (eigenlijk: Distiller) zelf zijn aangemaakt. Dan praat je dus gewoon over een compatibiliteitsprobleem.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:46
Het betreffende lettertype installleren?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 23:08
Ik vind de reacties niet zo geloofwaardig; als het font niet bijgesloten is en niet vervangen kan worden door een ander zinnig font, waarom wordt het document dan wel op het scherm goed weergegeven? Dat lijkt mij nogal sterk.

Ik denk dus dat het waarschijnlijker is dat het ergens mis gaat bij het versturen naar de printer. Probeer eens of bitmap printing wel werkt? Dat zou een aantal problemen kunnen omzeilen.

• -Morris-
Nou ze werkt altijd met dezelfde letter typen dus dan zou het bij elk bestand zo moeten zijn dus dat kan het niet zijn.

En ze weren idd met distiller maar dan komt het verhaal dat dan ook alle andere het wel gewoon doen.

Foute insteling in distiller??
Pagina: 1