[(flash)brainstormen over...]Virtual sampling ofzo

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik ben voor een klant wat aan het uitzoeken... ik wil graag het volgende kunnen aanbieden.

Er moet een plaatje van een artikel,...een foto wordt geupload en moet men kunnen schalen, plaatsen en roteren. Dan moet die een output geven en die moet naar de drukker..
nu is dat laatste nogal lastig lijkt me, maar het moet voor de klant een idee kunnen geven. Nu lijkt me dit een aardig pittig iets om te doen.

Dus.. bestand uploaden -> naar flash brengen -> klant plaats logo op de afbeelding naar wens -> output geven naar een jpeg/png.

Ik vraag me af in hoeverre dit mogelijk is,..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• mulder
  • Laatst online: 20:59

mulder

ik spuug op het trottoir

Tja alles is mogelijk, zo heel spannend lijkt me dit allemaal niet? Tenminste met de juiste Flash kennis?

oogjes open, snaveltjes dicht

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Don Facundo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:24:
Tja alles is mogelijk, zo heel spannend lijkt me dit allemaal niet? Tenminste met de juiste Flash kennis?
licht eraan.. animeren kan ik wel..en een HEEL klein beetje actionscripting..
maar ook je output terugparsen naar een plaatje enzo?

• mulder
  • Laatst online: 20:59

mulder

ik spuug op het trottoir

Mijn flash kennis is nog veel minder, maar je moet toch je genereerde picture kunnen opslaan? Moet het puur flash zijn dan?

oogjes open, snaveltjes dicht

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Don Facundo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:39:
Mijn flash kennis is nog veel minder, maar je moet toch je genereerde picture kunnen opslaan? Moet het puur flash zijn dan?
volgens mij is dat zo makkelijk... het hoeft in ieder geval niet op een server te gaan staan.. klant moet gelijk dat plaatje kunnen opslaan :) (maakt het een stuk makkelijker)

Misschien zal ik eens moeten kijken naar shockwave of generator of iets van zo een product :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:14

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik dacht niet dat je met flash een plaatje kunt opslaan (toch?)

wat je beter kunt doen is met php naar pdf gaan, dan is het zo'n beetje drukklaar. Je kunt ook met flash een msi (print) bestand maken, dat zou ook moeten werken.
Maar met alleen flash kom je er niet denk ik.

Stoer; Marduq

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
XangadiX schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:13:
ik dacht niet dat je met flash een plaatje kunt opslaan (toch?)

wat je beter kunt doen is met php naar pdf gaan, dan is het zo'n beetje drukklaar. Je kunt ook met flash een msi (print) bestand maken, dat zou ook moeten werken.
Maar met alleen flash kom je er niet denk ik.
ik hoorde net dat het niet naar de drukker moet, alleen naar de klant zelf. Meer als een soort extra overhaling bij gewenst resultaat. (leek me al zo moeilijk, met rasters werken en schalingen etc etc)

anyway.. pdf kon wel dacht ik.. maar vind daarmee voor latere bewerkingen niet erg makkelijk met scripttalen. Jpegje zou handiger zijn..

Ik had de search gebruikt, maar kon het nog niet helelmaal uitvinden daarbij. (ivm dode links etc etc)

een printscreen in javascript doen is een mogelijkheid(volgens mij), maar dan nog zit je met het opslaan punt..
misschien binaire data doorsturen naar een (asp in dit geval) bestand doen die het opslaat naar een tijdelijk bestand en die terugkoppelen aan de gebruiker met een response.redirect ofzo.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

zoals XangadiX als zegt: combinatie met php!

Dus een edit tool in flash, maar het uiteindelijke plaatjes genereren, moet je met php doen.

De rest mag je zelf uitzoeken :P ->
daar gaat mijn idee, voor ultieme rijkdom :|

:)
Don Facundo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:24:
en ja, het is dus wel spannend!
omdat flash geen plaatjes kan opslaan...

[ Voor 39% gewijzigd door tie-rep op 24-11-2004 13:53 ]

Verwijderd

op http://homokaasu.org/rasterbator/ doen ze het toch ook?
Je uploadt je bestand, edit het en dan wordt een pdf'je gemaakt :)

Misschien kan je gewoon de handelingen van de gebruiker bijhouden (schalen, knippen...) en daarna doorsturen naar php/asp/asp.net en ze door je serverscript laten uitvoeren!
Je maakt dan een soort van batch bestand met in flash en voert dit uit in asp/php....

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Kijk eens na de Designers module op deze site:
http://www.shirtshop.nl/
(flash project, zie banner linksboven)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
alienfruit schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:43:
Kijk eens na de Designers module op deze site:
http://www.shirtshop.nl/
(flash project, zie banner linksboven)
dit is inderdaad wat ik bedoelde :) ziet er vrij ingewikkeld uit daar. Nu eens kijken of ik het simpel kan maken... :/

ik laat dat nog even buiten wegen...eerst even de rest.

had net probleem met plaatjes erin zetten..gelukt naar veel pijn en moeite.. nu het volgende probleem.

Ik zet dus een plaatje in een movieclip die in een button zit (dat moet wegens de functionaliteit enzo.)

Nu is het alleen zo.. dat als ik het plaatje in de movie laad, ik de button bewerk dus eigenlijk..(en daarbij het plaatje)
alleen het plaatje wil ik voordat ie zichtbaar word nog resizen...

Hoe kan ik dit nou het beste doen? Zoals ik normaal de hoogte en breedte reset.. werkt het wel.. maar ik kan dit niet los doen... en is ook heel omslachtig.

[ Voor 133% gewijzigd door gitaarwerk op 25-11-2004 17:19 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
*trap* :+ nog niet opgelost

edit: mooi getrapt of niet :Y)

ik heb nog even een voorbeeldje zoals het nu is:

http://www.jordyhoutman.com/vsampler.swf

[ Voor 84% gewijzigd door gitaarwerk op 26-11-2004 10:15 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik wil toch nog even trappen in plaats van ander topic openen.

Ik zit met het volgende probleem nog:

Alles hierboven graag even vergeten.

Ik heb een draggable movieclip. Daarin laadt die een plaatje.
Als ik alleen plaatje in laadt, dan laat ie niets zien. Als ik een laag eronder een klein blokje zet, laat ie em wel zien, en resized alles, en kan je gewoon alles mooi zien.

Nu komt echter het probleem. Ik heb een reset button, en daarin staan de vars van de beginbreedte en hoogte van die movieclip. Nu kan je het al raden :
Bij het resetten doet hij de variabelen van dat kleine blokje laden. (zeg 20px maal 20px)

Na ene paar frames verder die variabelen proberen bij te werken, werkt dat ook niet.

Wat kan ik nu doen, als het plaatje is ingeladen,... de variabelen te laten veranderen?
posities bepalen is wel aardig gelukt..terugschalen ook door het object te meten als het moet gebeuren hoe het origineel is, maar nog niet bij het inladen ervan.

Daarbij is het roteren een niet belangrijk probleem, maar is wel netter als : het om zijn as draait, in plaats van om de x&y 0 positie van het object

[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 26-11-2004 14:34 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
*trap nog een keer*
blah... het terug schalen is nog steeds niet gelukt.. weet iemand dat hoe je dat het beste kan doen? preloaden als oplossing werkt niet...

wil dus nadat het bestand is ingeladen de properties wijzigen...

[ Voor 19% gewijzigd door gitaarwerk op 29-11-2004 16:42 ]

Pagina: 1