[PHP/.htaccess] Pagina alleen laten uitvoeren door PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik heb dus een htaccess bestand met 404 pages etc.
code:
1
2
3
DirectoryIndex index.php index.html
Options -Indexes
ErrorDocument 404 http://localhost/error.php

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om een soort beveiliging in te laten bouwen in htaccess.
Weet iemand hoe het mogelijk is om te zeggen dat 'admin/leden.php' alleen aangeroepen mag worden door 'admin/menu.php'.
Dus als je zeg maar intypt: 'admin/leden.php' dat je dan een error krijgt en dat die pagina alleen aangeroepen mag worden door een bepaald script.

Volgens mij moet dit mogelijk zijn maar ik kom er niet uit..
Iemand die me op weg kan / wil helpen?
Alvast bedankt!

[Ps. Mijn topic is net gesloten in P&W, maar heeft iemand een paar voorbeeldjes over mod_rewrite? Want ik kom er niet uit] Thnx!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom bouw je die logica niet gewoon in je php in ?

• RMX
Ja dat was ook eerst de bedoeling maar na wat rond zoeken leek me dit handiger omdat je dan maar 1 bestand hoeft aan te passen snappie?

In PHP had het idd ook gekunnen maar dan moet ik alle bestanden nog aanpassen en kheb een deadline aan het einde van de week..

Maarja als het echt niet anders kan dat zal ik idd toch alle bestanden moeten aanpassen. Dit duurt hooguit ook maar een uurtje maargoed..

Ik had liever de htaccess oplossing doormiddel van mod_rewrite etc..

• RMX
*schop*
Niemand die iets weet? 8)7

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; zie nogmaals de reactie van CyBeR:
mod_rewrite met een check op referer. Dit is overigens niet waterdicht.
Heb je zelf al gezocht naar documentatie over het controleren van referers?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In PHP is toch the way to go. Kijk eens hoe phpBB het gedaan heeft.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aangezien we niet echt verderkomen in dit topic stel ik voor dat de topicstarter nog maar eens zijn documentatie gaat doorlezen. Dit is gewoon een basic vraag die met bovengenoemde informatie wederom goed zelf op te lossen is. Succes met lezen dus ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.