[WXP] Dos printen, tekst gaat mis*

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:45
Situatie:
Server NT4 met netware
clients: W95/98/XP
programma onder DOS/Basic
printqeues op server

Wij draaien hier een Dos programma op onze pc's, waaruit we dus ook moeten kunnen printen, het prog is hier ontwikkeld onder basic.

Nu lukt dat printen goed op de XP bakken dmv het rerouten van LPT's enzo. Maar op 1 PC werkt dit niet. (net use lpt1 & 2 \\server\printq_1 & 2) 1 en 3 zijn de printers waarover de persoon mag/kan beschikken

Het betreft een nieuwe pc waarop het dus niet werkt. De andere XP bakken doen het wel, en de instellingen zijn volgens mij identiek.

Het programma stuurt 2 printers aan, 1 voor bestelbons, en 1 voor het gewone werk.
Het rare is dat de printer voor de bons wel goed werkt, maar dat de printer voor de andere zaken wel print, maar de tekst is volledig fucked up, hij print dus wel, maar hij doet het niet goed. De "goede printer is een OKI B4300 en de "slechte" printer is een HP4000n

Technet en google heb ik al afgezocht, maar leveren enkel hits op het installeren van een dos printer onder WXP.

Het probleem is dat ik de pc niet eventjes kan gaan halen om te proberen, daar het een machine is die altijd in gebruik is. Ook kan ik niet zomaar beginnen wisselen met printers ed.

Wat heb ik al geprobeerd ?
-herinstalleren van de printers
-zowel als admin/gewone user geprobeerd.

Iemand een idee ?

//update
Ik heb net wat zitten testen onder dos.
Plain tekst print hij wel af, maar er staan diagonaal over het blad vierkantjes. Een stuk of 8
Eens er opmaak bijkomt onder DOS print hij mis.

[ Voor 9% gewijzigd door StarWing op 24-11-2004 10:25 ]

Page intentionally left blank.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

en de instellingen zijn volgens mij identiek.
Ik zie dat je het niet zeker weet.
Kopieer dan eens de goede command lines van de wel werkende xp bakken, naar de niet werkende xp bak.

Misschien een image maken van de goede pc's , en dan over de slechte pc heenhalen :?
offtopic:
volgens mij vertel ik iets, wat helemaal niet van toepassing is :X

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 24-11-2004 10:01 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• StarWing
Kopieer dan eens de goede command lines van de wel werkende xp bakken, naar de niet werkende xp bak.
deze zijn identiek.

Images overzetten is geen optie, daar het niet dezelfde bakken zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel editje - we hoeven niet te schelden in topic titels he :)

• StarWing
Oke.. Ik denk dat ik het gevonden heb. Maar ik moet nog tot morgenvroeg wachten vooraleer ik het kan proberen.

Er staat hier nog een andere XP machine die op dezelfde printer print. Deze staat echter anders ingesteld.
Er is daar een netwerkprinter op geinstalleerd, die lokaal op die pc is gedeeld. Daar wordt dan onder dos, lpt1 naar gereroute
bv
\\server\printer1, geinstalleerd op de XP machine, en die wordt daar dan gedeeld als printerdos

dan net use lpt1 \\naam van de computer\printerdos
Dan werkt het wel,

Als ik echter op de werkende pc de "normale" net use gebruik (net use lpt1 \\server\printq) dan werkt het niet meer.

Ik kan dan wel simpele dingen afprinten (bvb een type textfile >lpt1), maar van zodra dat ik er opmaak in wil, loopt het fout.

Maar dan is er nog iets wat ik niet versta. We hebben hier andere printers, die dat gewoon wel doen. Het is slechts op die ene printer dat het niet lukt. Dat is een HP 4000n, we hebben hier nog een OKI6ex, HP4100, OKIB4300 en die doen het gewoon wel.

Ik ga morgen een en ander proberen op de "slechte" bak en ik houd jullie op de hoogte

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
Ik weet dat dit een enorme kick is, maar ik was benieuwd of hier nog iets is uitgekomen. Ik zit namelijk met een zelfde probleem. :)

edit:

Oeps, ik zie net dat de topicstarter me op dit topic heeft gewezen. Waarschijnlijk niet dus.... :X

[ Voor 31% gewijzigd door MADG0BLIN op 14-04-2006 17:39 ]

• StarWing
Wel, in ons geval was het een combo van een aantal zaken
1) oude applicatie
2) rotte printers
3) NT4 domein.

Ik heb dat toen opgelost door de lokale printer te sharen en die dan te mappen als LPT1
Dit was een werkende workaround voor ons probleem.

Ondertussen is het domein gemigreerd en het printergedeelte van de applicatie herschreven ;)

Pagina: 1