[ MSI 6526GL ] Vervangen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 21:43

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Ik heb een MSI 6526GL moederbord waarvan de onboard LAN/Video/Sound niet meer goed werken. Het valt beeld valt weg enz. Nu wil ik dit mobo gaan vervangen maar dan zit de kans erin dat ik alles opnieuw moet installeren kan ik dat voorkomen ?

Ik heb al gekeken en gezocht naar hetzelfde mobo opnieuw te kopen maar dat is niet meer te krijgen

Serve The Humanity , Be Server

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je geluk hebt kan je het zo overzetten, maar vaak lukt dit niet. Zowiezo is het het beste om alles opnieuw te installeren, dat is veel beter voor je snelheid en stabiliteit.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Als het nieuwe bord dezelfde chipset heeft, hoef je alleen maar uit Windows alle onboard appartuur te verwijderen, zoals LAN/Video/Geluid/USB/Serial, enz..., en kun je de installatie overzetten. Dan heb je een goede kans dat het lukt, want je hoeft alleen nog de onboard apparatuur opnieuw te installeren. Een deel ervan, zoals USB, zal Windows zelf detecteren.

Draait het nieuwe bord op een andere chipset, maar wel een "compatible" chipst (Zeg, KT133a -> KT266a, ik noem maar wat), dan kun je het bovenstaande ook proberen. Misschien trekt Windows die overzetting.

Draaien beiden borden op een compleet andere chipset (zeg, het ene op een VIA, en het andere op een nVidia chipset), dan kun je het overzetten van je installatie 99,9% zeker weten vergeten.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:12:
Als het nieuwe bord dezelfde chipset heeft, hoef je alleen maar uit Windows alle onboard appartuur te verwijderen, zoals LAN/Video/Geluid/USB/Serial, enz..., en kun je de installatie overzetten. Dan heb je een goede kans dat het lukt, want je hoeft alleen nog de onboard apparatuur opnieuw te installeren. Een deel ervan, zoals USB, zal Windows zelf detecteren.

Draait het nieuwe bord op een andere chipset, maar wel een "compatible" chipst (Zeg, KT133a -> KT266a, ik noem maar wat), dan kun je het bovenstaande ook proberen. Misschien trekt Windows die overzetting.

Draaien beiden borden op een compleet andere chipset (zeg, het ene op een VIA, en het andere op een nVidia chipset), dan kun je het overzetten van je installatie 99,9% zeker weten vergeten.
zodra je IDE controller driver al niet meer gelijk is krijg je al dat die blauwe schermen geeft

404 Signature not found

Verwijderd

SMSfreakie schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:15:
zodra je IDE controller driver al niet meer gelijk is krijg je al dat die blauwe schermen geeft
Ja, dat klopt. Dat gebeurt zéker bij chipsets van verschillende fabrikanten.

Echter, de IDE-controller van veel chipsets is gewoon compatible met de IDE-controller op andere chipsets van die fabrikant. Dan kan het systeem worden overgezet.

En voor de goede orde: het blauwe scherm dat je krijgt bij een niet-compatible controller is: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=moederbord vervangen windows opnieuw installeren] :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 24-11-2004 21:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.