Ik loop bij het maken van software tegen een probleem aan, ik wil namelijk een bitmap afbeeling achter een TTreeView component plaatsen alleen is dit alleen mogelijk als de tekst van deze tree met bijv wit wordt omrand, is er ook mogelijkheid dat ALLEEN de TEKST van de tree op de afbeelding verschijnt?
Delphi is voor mij al weer een paar maanden geleden, maar kon je geen transparantcolor instellen van een component?
Kicken binnen 24 uur wordt hier niet echt gewaardeerd
Kicken binnen 24 uur wordt hier niet echt gewaardeerd
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
is er niet misschien een TBMPTreeview component (ergens op internet) beschikbaar ? In de oude versies van Delphi kon het volgens mij niet direct.
nou die heb ik zo niet kunnen vinden. Wel op gezocht. Er bestaan wel componenten maar die moet je niet willen gebruiken als je de code ziet wat een rotzooi zeg, dat gaat performance kosten en uiteindelijk lijdt het vaak tot memory leaks
Dit moet je niet met TTreeView willen doen. Ik kan je VirtualTreeView aanraden, deze kan het wel. En voor het geval je de code daarvan een rotzooi vond wat tot memory leaks leid: VirtualTreeView is even wennen in het gebruik, maar als je'm eenmaal goed werkend hebt, heb je geen memory leaks. In Delphi 2005 IDE wordt zelfs VirtualTreeView gebruikt
Enige waar je op moet letten: VirtualTreeView is niet portable naar .NET in de toekomst.
Enige waar je op moet letten: VirtualTreeView is niet portable naar .NET in de toekomst.
ik weet niet of je hier iets aan hebt:
http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VT.php
A fixed background image can be used in the tree and can be given a certain offset, e.g. to simulate shared backgrounds.
kan volgens de webpage iig een achtergrondplaatje laten zien. Maar is misschien wel met een bazooka op een mug schieten
[edit]
Mr.Chinchilla weet er meer van ...
http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VT.php
A fixed background image can be used in the tree and can be given a certain offset, e.g. to simulate shared backgrounds.
kan volgens de webpage iig een achtergrondplaatje laten zien. Maar is misschien wel met een bazooka op een mug schieten
[edit]
Mr.Chinchilla weet er meer van ...
[ Voor 7% gewijzigd door Ruben314199 op 24-11-2004 10:48 ]
De VirtualTreeView van Mike Lischke (zoals in de vorige posts al is gehint) is echt de beste treeview die je kunt vinden voor Delphi.
De standaard TTreeView in Delphi zelf is met plaatjes en verschillende fonts niet geheel memory-vriendelijk.
De leercurve van de VitrualTree is wel wat steil, dus je zult er wat tijd aan moeten besteden om hem onder de knie te krijgen. Er zijn wel voldoende voorbeelde op de genoemde site te vinden om mee verder te komen.
De standaard TTreeView in Delphi zelf is met plaatjes en verschillende fonts niet geheel memory-vriendelijk.
De leercurve van de VitrualTree is wel wat steil, dus je zult er wat tijd aan moeten besteden om hem onder de knie te krijgen. Er zijn wel voldoende voorbeelde op de genoemde site te vinden om mee verder te komen.
bedankt voor de vele tips, alleen die had ik gisteren gedownload, maar die kreeg ik niet aan de praat in delphi 7
--
Ik zal deze vandaag nogmaals downloaden, mocht het weer niet werken, dan laat ik dat jullie weten.
Voor zover bedankt voor de moeite.
--
Ik zal deze vandaag nogmaals downloaden, mocht het weer niet werken, dan laat ik dat jullie weten.
Voor zover bedankt voor de moeite.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 10:54 ]
Pagina: 1