[xbox] configuratie problemen

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:00
ik heb;

1 pc (met onboard ethernet card)
1 wireless router (thomson speedtouch)
1 xbox (zwart met groen :+)
1 crosscable

IPs:

pc: 10.0.0.150
router:10.0.0.138
xbox: 10.0.0.152

ik wil graag communiceren met mijn xbox met mijn pc. als ik met mijn xbox het internet op wil, wat moet ik dan doen...? :/

ik heb mijn internet verbinding *wireless* gedeelt naar de lan-verbinding.

maar in de xbox kun je weer instellen "DNS" en "gateway" nu weet ik alleen niet of ik daar mijn pc moet invullen, of mijn router? en welke waar?

ik heb het trouwens niet over xbox-live! want ik had gelezen (en inmiddels toegepast) dat je (legaal!) ook system-link kan gamen.. maar dat is voor latere zaken..

kan iemand mij helpen daarmee...?

en ook; als ik een lan dus heb tussen mijn onboard-nic, maar als ik die aansluit zegt hij ook wel "bepertke of geen verbinding beschikbaar" dit komt denk ik omdat ik zelf die crosscable heb gemaakt, maar ik heb meer draadjes dan normaal omgedraaid, maar ik dacht dat er maar 4 gebruikt worden in cross...
dat klopt toch?

bedankt

-----------------------------------
edit: jah ik wil dus met gamespy tunnel gamen, of xbconnect... dat denk ik dat ik doe, maar als ik dat probeer zegt hij connection time-out

[ Voor 13% gewijzigd door sjongenelen op 24-11-2004 09:27 ]

you had me at EHLO

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:01

KneoK

Not in a million lightyears

Legaal lijkt me wat ver gaan... De enige manier om van die software gebruik te maken is als je je xbox hackt.

Ik begrijp dat je je pc met een wireless verbindt met je modem en je xbox met een crosskabel op een netwerkkaart in je pc ? Dan is je pc in ieder geval je gateway en proxy. Je moet dus op je pc een proxyserver draaien om het zooitje te laten werken (WinProxy bijvoorbeeld).

http://www.xbchelp.com/network/

Hier staat mooi uitgelegd hoe je alles moet aansluiten.

Verwijderd

Waarsch. gebruikt hij op z'n PC ICS (Internet Connection Sharing), dan hoeft hij dus geen andere software te installeren. De PC is dan iig. wel gateway, of ie ook persé DNS moet zijn betwijfel ik.

Maar kun je je XBOX niet gewoon op DHCP zetten? Als je ICS gebruikt, kan dat.

(ICS is zeg maar de 'wizard internet delen' van windows XP).

Wat betreft de crosskabel:
FAQ - Network Troubleshooting
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/nt_cross.gif

Overigens.. naast het IP van je XBOX heb je maar 2 andere IP's (PC, router). Met 2 instelmogelijkheden (DNS, Gateway) zijn er 4 mogelijke combi's, je had het sneller even uit kunnen proberen dan hier posten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 02:33 ]

• sjongenelen
hah, jah het probleem is dat ik ze allemaal geprobeerd heb, en er geen 1 werkt. t liefst heb ik geen DHCP op mn Xbox, vaste IP adressen zijn beter ivm andere eh hobbys :+

you had me at EHLO

• sjongenelen
ik zit meer in over het "connection timeout" idee.. *hoe ik dat fix

en volgens mij hoef je je xbox niet te modden oid om online te kunnen spelen, gamespy ondersteund het ook dus.. :S

you had me at EHLO