Toon posts:

[2000] Microfoon staat zacht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Binnen windows 2000 staat alles al op zn hardst bij de volumeregeling staat alles volledig open en in de mediaplayer staat het ook aan. De boost staat aan. Maar even goed blijft het geluid uit de microfoon zacht. Moet zegmaar goed luisteren om wat te horen.

Weet iemand hier toevallig een andere oplossing voor?

Groeten Emperador

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Als je het volume wijzigt, gaat de microfoon dan nog zachter ?

Staat de "balance" misschien per ongeluk verkeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Nej balance en volume op de microfoon staat ook voluit, kan idd nog wel zachter.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
wat voor microfoon is het? Zoeen met een stekkertje met 2 polen of 3? Met 3 polen heeft een extra stroomvoorziening wat zorgt voor een harder geluid.... correct me if i'm wrong

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 16:45

Zerora

Ik Henk 'm!

Heb je toevallig een geluidskaart met config programma geinstalleerd staan?

Bijvoorbeeld bij Creative geluidskaarten kan je de ontvangststerkte van de mic instellen.
Misschien moet je hier even naar kijken.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maak je toevallig gebruik van een creative geluidskaart :?

Moet je namelijk apart je instellingen wijzigen :)
ik weet dat je in xp als je je microfoon wilt testen, dat je het geluid van de mic / koptelefoon kan omhoog schroeven, kan dat ook in 2000 :? Probeer dat eens. Het staat iig. bij audio -> hardware testen

Wauw, een sig!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:26
Ik zit niet achter windows dus kan je niet vertellen waar de optie bij jou zit, maar probeers eens micboost +20 aan te zetten.

Het is nog vroeg :S er stond inderdaad dat de boost aanstond :)

[ Voor 22% gewijzigd door TRAXION op 24-11-2004 09:31 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met externe software te maken maar met het OS :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen software geinstalleerd voor de geluidskaart (gaat om een soundmax integrated kaart geleverd in de zwarte dell machine's optiplex gx 270).

Dus kan alleen maar aan de instellingen liggen binnen windows. En niet aan de software want die staat er niet op.

Groeten Emperador

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:31:
Ik zit niet achter windows dus kan je niet vertellen waar de optie bij jou zit, maar probeers eens micboost +20 aan te zetten.

Het is nog vroeg :S er stond inderdaad dat de boost aanstond :)
En ja boost staat aan op +20 :)

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:28:
Maak je toevallig gebruik van een creative geluidskaart :?

Moet je namelijk apart je instellingen wijzigen :)
ik weet dat je in xp als je je microfoon wilt testen, dat je het geluid van de mic / koptelefoon kan omhoog schroeven, kan dat ook in 2000 :? Probeer dat eens. Het staat iig. bij audio -> hardware testen
Gaat hiet niet om een creative geluidskaart, die hebben idd hun eigen software pakket erbij zitten waarbij je ook instellingen kan regelen. Gaat om een geintegreerde soundmax kaart die standaard in een dell optiplex gx 270 zit.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor je microfoon heb je een afspeel (playback) en een uitgaande (recording) volumeregelaar, alleen die laatste kunnen veel mensen neit zo makkelijk vinden.
Bij volume controls onder Options > properties kun je met een radio button voor recording kiezen. Klik op OK en er staan schuifjes voor recording ipv playback. Staat daar de microfoon wel luid genoeg ingesteld?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45735/full.jpg

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

Topicstarter
Vaudtje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:04:
Voor je microfoon heb je een afspeel (playback) en een uitgaande (recording) volumeregelaar, alleen die laatste kunnen veel mensen neit zo makkelijk vinden.
Bij volume controls onder Options > properties kun je met een radio button voor recording kiezen. Klik op OK en er staan schuifjes voor recording ipv playback. Staat daar de microfoon wel luid genoeg ingesteld?
[afbeelding]
Ja klopt, maar die hebben ik jammer genoeg ook al voluit staan, denk zomaar dat ik iets van programma er naast moet laten lopen om het nog meer op te boosten of anders een andere geluidskaart.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:05

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Dat gezeur met soundmax heb ik ook een keer gehad.

Wat bij mij toen werkte is de drivers van soundmax opnieuw installeren.
Het ging in dat betreffende geval om een p4p800 DL.

Ik heb gelezen dat je geen drivers hebt geinstalleerd voor de kaart.
Zou deze drivers toch even opsnorren en het op deze manier proberen.

Mr. T.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 16:45

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat voor microfoon gebruik je?

EDIT:
Wat gebeurd er als je andere microfoon gebruikt?
(kweenie of je andere microfoon hebt....)

[ Voor 70% gewijzigd door Zerora op 24-11-2004 11:00 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1