Ké, ik weet dat het nogal aan bod is gekomen maar het enigste redelijk werkende programma hiervoor dat ik gevonden heb is VCDgear. Heb het bij 2 films geprobeerd, de eerste film werd horizontaal bijeen gedrukt en de tweede film is goed omgezet maar ik ben nog niet 100% tevreden over de kwaliteit. Vind het nogal wazig, maar das typisch natuurlijk voor mpg, is er geen programma dat omzet naar avi?
Uhmm dat ligt er toch maar aan wat voor bestand er in die bin zit? Anders zou ik zeggen isobuster.
superB
In de Bin/cue bestanden zitten zeker films. Heb ook al via google gezocht en in dit forum maar van bin naar avi is blijkbaar niet zo evident om daar eeen programma voor te vinden.
De kwaliteit van die films ligt niet bij die .bin, maar aan degene die de .avi heeft gemaakt 
Waarom pak je ze niet uit ipv. direct renamen
Met isobuster kan dat,
met nero kan dat
met Deamontools kan dat,
met Alcohol 120% kan dat ook.
Ik zou zeggen probeer dat allemaal eens uit, en maybe ook in deze volgorde
omzetten naar .avi -> http://www.google.nl/sear...pg+omzetten+naar+.avi&lr=
en omzetten naar .avi met de GoT search: http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart
Howto convert a mpg to avi
Doom9.org is je vraagbaak over converters etc. :P
Waarom pak je ze niet uit ipv. direct renamen
Met isobuster kan dat,
met nero kan dat
met Deamontools kan dat,
met Alcohol 120% kan dat ook.
Ik zou zeggen probeer dat allemaal eens uit, en maybe ook in deze volgorde
omzetten naar .avi -> http://www.google.nl/sear...pg+omzetten+naar+.avi&lr=
en omzetten naar .avi met de GoT search: http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart
Howto convert a mpg to avi
Doom9.org is je vraagbaak over converters etc. :P
[ Voor 78% gewijzigd door Outerspace op 24-11-2004 09:46 ]
Wauw, een sig!
Ja maar wat voor films?? AVi, Divx, XVid, MPEG1, MPEG2 of is het gewoon een image van een DVD of SVCD?Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:37:
In de Bin/cue bestanden zitten zeker films. Heb ook al via google gezocht en in dit forum maar van bin naar avi is blijkbaar niet zo evident om daar eeen programma voor te vinden.
.bin is toch altijd een image. Gewoon openen met deamon tools en dan de film naar je had kopiëren.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Een .bin is een binairy dus een bitstream van alle data van een cd of dvd
wat er dan vervolgens op de cd staat is afwachten, het kan een film zijn het kan een programma of zelfs een heel spel zijn. vooral bij p2p programma's kom je vaak materiaal tegen dat in een bin bestand zit.
gebruik een cd brandprogramma om de bin te branden dan kan je zien wat er op staat (rewritable cd is your friend)
of gebruik een ISO programma om de inhoud te extracten zodat je er wat mee kan doen.
daarna kan je pas zien of het een .avi is of dat de cd een videocd is.
wat er dan vervolgens op de cd staat is afwachten, het kan een film zijn het kan een programma of zelfs een heel spel zijn. vooral bij p2p programma's kom je vaak materiaal tegen dat in een bin bestand zit.
gebruik een cd brandprogramma om de bin te branden dan kan je zien wat er op staat (rewritable cd is your friend)
of gebruik een ISO programma om de inhoud te extracten zodat je er wat mee kan doen.
daarna kan je pas zien of het een .avi is of dat de cd een videocd is.
[ Voor 2% gewijzigd door orca op 24-11-2004 09:48 . Reden: typo's ]
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
Heb Daemon tools geinstalleerd en blijkbaar zijn de 2 films VCD's. Heb ze daarna met WinAVI video convertor geconverteerd naar avi en film 2 is in orde maar film 1 heeft weer hetzelfde probleem namelijk dat die horiznontaal bijeengedrukt is. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
waarom zou je van een VCD een Avi willen maken? VCD kun je op je computer afspelen en avi ook??
Omdat ik hier een Media center aan men TV heb staan en een server in men kelder waarop al men bestanden staan. Daarom moeten de films ofwel in avi ofwel in mpg gezet worden om afgespeeld te kunnen worden op men media center.
Een VCD reageert hetzelfde als een SVCD of DVD.. Gewoon in je speler stoppen en op play douwen... Van al dat converteren gaat de kwaliteit alleen maar verder achteruit. En VCD is al niet "je-van-het"....
[ Voor 36% gewijzigd door Bart© op 24-11-2004 10:27 ]
Dat is juist het probleem, dat media center heeft geen lader, het is een Pinnacle Showcenter en verstuurt enkel beelden of geluid van de server naar de TV. Dus ik heb geen andere keuze.
Is er dan geen enkel programma dat rechtstreeks van bin/cue naar avi omzet?
(S)VCD is mpeg(2) maar dan met wat bitjes anders gezet. Het zou dus mogelijk moeten zijn om een copy te maken vcdmpg->mpg zonder te converteren en dus zonder kwaliteitsverlies. Kan Nero of virtualdub (via directstream copy) dat niet?
Moet je natuurlijk wel eerst je bin mounten, maar dat was je al gelukt.
Moet je natuurlijk wel eerst je bin mounten, maar dat was je al gelukt.
[ Voor 15% gewijzigd door ritsjoena op 24-11-2004 10:35 ]
Is die film 1 dan al verkeerd op die vcd, of alleen als je hem omzet. Voor de rest moet je bin zien als een soort van ingepakt bestand, das dus hetzelfde als je een avi inpakt in een zip en vraagt, ik wil graag een zip omzetten naar mpg.
[ Voor 3% gewijzigd door Freddy_Fish op 24-11-2004 10:37 ]
Ik zou eens niet gaan zoeken naar "bin/cue to avi" maar naar VCD to AVI. Een bin/cue is niets meer dan een image en kan vanalles bevatten. (dus ook data of audio)Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:31:
als het een vcd is dan staat er in een van de mappen (ofwel open de .bin eerst eens met isobuster of daemontools oid) een groot bestand, dit bestand kopieren naar je HD, gewoon hernoemen naar .mpg en dan zou het moeten werkenVerwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:31:
Dat is juist het probleem, dat media center heeft geen lader, het is een Pinnacle Showcenter en verstuurt enkel beelden of geluid van de server naar de TV. Dus ik heb geen andere keuze.
Dit is mogelijk bij svcd. De standaard voorziet in niet-vierkante pixels. (Bijv. een 4:3 beeld met 480*576 pixels) Met een goed afspeelprogramma wordt dit horizontaal weer uitgetrokken. Standalone dvd-spelers hebben hier meestal minder moeite mee.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:14:
Heb Daemon tools geinstalleerd en blijkbaar zijn de 2 films VCD's. Heb ze daarna met WinAVI video convertor geconverteerd naar avi en film 2 is in orde maar film 1 heeft weer hetzelfde probleem namelijk dat die horizontaal bijeengedrukt is. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Ik bedenk me net dat het misschien simpeler kan. Kopieer het filmbestand van de schijf en start deze direct op met je speler. Hernoemen kan handig zijn.
Edit: iemand was me voor.
Edit: iemand was me voor.
[ Voor 9% gewijzigd door ritsjoena op 24-11-2004 10:43 ]
Ik heb eens geprobeerd dat grote bestand (.dat bestand, 780MB) te hernoemen naar .mpg of .mpeg en in Windows Media Player speelt het wel af maar de film is niet compleet aangezien de totale speelduur slechts 19min22sec bedraagd.
Dan heb je denk ik een rotte image te pakken of je kopiëer bewerking is mislukt. Je zou ook kunnen proberen het .dat bestand direct vanaf de virtuele drive te openen.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:59:
Ik heb eens geprobeerd dat grote bestand (.dat bestand, 780MB) te hernoemen naar .mpg of .mpeg en in Windows Media Player speelt het wel af maar de film is niet compleet aangezien de totale speelduur slechts 19min22sec bedraagd.
Met de tips in dit topic moet je er wel uit kunnen komen. Dit is al best wel vaak voorbijgkomen
Links staan ook in dit topic. Ik stel voor dat je je dus eerst even in gaat lezen voor je een topic opent op GoT. We verwachten hier wel wat eigen inzet die uit jouw topic eigenlijk niet blijkt.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()