Mijn situatie:
- Alcatel Speedtouch 510 v4
- Draytek 2900 (maand of 4 oud, nieuwste software)
- Mijn PC
- ADSL over ISDN van XS4all/KPN
- De PPTP verbinding wordt opgebouwd door de Draytek. (Always on, instellingen zoals op de Draytek site)
Mijn probleem:
- De PPTP verbinding vliegt er telkens uit of doet het niet meer.
- De verbinding kan er binnen een paar uur, of zelfs een paar minuten uitvliegen.
Gecheckt/gedaan:
- Firmware opnieuw geinstalleerd met fabrieksinstellingen op de Draytek (hoewel het al zeker een maand of 2/3 prima werkte).
- ADSL modem (de Speedtouch) gereboot, geen verbeteringen
- ADSL modem geeft geen verbindingsproblemen aan (signaalwaardes goed, geen errors).
- Na reboot van de Draytek of een drop/dial van de PPTP verbinding werkt het weer.
- Het probleem doet zich nu een paar dagen voor zonder enige aanleiding (geen updated op router of modem gedaan)
Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Is dan toch mijn Draytek al kapot
(ik ga nog XS4all bellen ...)
- Alcatel Speedtouch 510 v4
- Draytek 2900 (maand of 4 oud, nieuwste software)
- Mijn PC
- ADSL over ISDN van XS4all/KPN
- De PPTP verbinding wordt opgebouwd door de Draytek. (Always on, instellingen zoals op de Draytek site)
Mijn probleem:
- De PPTP verbinding vliegt er telkens uit of doet het niet meer.
- De verbinding kan er binnen een paar uur, of zelfs een paar minuten uitvliegen.
Gecheckt/gedaan:
- Firmware opnieuw geinstalleerd met fabrieksinstellingen op de Draytek (hoewel het al zeker een maand of 2/3 prima werkte).
- ADSL modem (de Speedtouch) gereboot, geen verbeteringen
- ADSL modem geeft geen verbindingsproblemen aan (signaalwaardes goed, geen errors).
- Na reboot van de Draytek of een drop/dial van de PPTP verbinding werkt het weer.
- Het probleem doet zich nu een paar dagen voor zonder enige aanleiding (geen updated op router of modem gedaan)
Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Is dan toch mijn Draytek al kapot
(ik ga nog XS4all bellen ...)
[ Voor 22% gewijzigd door PolarBear op 24-11-2004 08:16 ]