[ADSL] Xs4all icm Draytek vliegt er steeds uit

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn situatie:
- Alcatel Speedtouch 510 v4
- Draytek 2900 (maand of 4 oud, nieuwste software)
- Mijn PC

- ADSL over ISDN van XS4all/KPN
- De PPTP verbinding wordt opgebouwd door de Draytek. (Always on, instellingen zoals op de Draytek site)

Mijn probleem:
- De PPTP verbinding vliegt er telkens uit of doet het niet meer.
- De verbinding kan er binnen een paar uur, of zelfs een paar minuten uitvliegen.

Gecheckt/gedaan:
- Firmware opnieuw geinstalleerd met fabrieksinstellingen op de Draytek (hoewel het al zeker een maand of 2/3 prima werkte).
- ADSL modem (de Speedtouch) gereboot, geen verbeteringen
- ADSL modem geeft geen verbindingsproblemen aan (signaalwaardes goed, geen errors).
- Na reboot van de Draytek of een drop/dial van de PPTP verbinding werkt het weer.
- Het probleem doet zich nu een paar dagen voor zonder enige aanleiding (geen updated op router of modem gedaan)

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Is dan toch mijn Draytek al kapot :(
(ik ga nog XS4all bellen ...)

[ Voor 22% gewijzigd door PolarBear op 24-11-2004 08:16 ]

Verwijderd

een zelfde had ik ongeveer ook, mijn verbinding werd gedropped als ik werd gebeld. nadat ik alleen de router er aan had (dus geen telefoon/fax meer) deed hij het wel telkens.

hoe heb je dus je spul aangesloten?
daar je draytek egt voor de telefoon plug moet zitten

xs4all bellen en dit door geven verwijst je naar een kliene check over lijn door naar KPN die je dan belt en een test doet en op dat moment ziet waar het struikelpunt is

• PolarBear
  • Niet online
Dat kan het niet zijn aangezien mijn draytek alleen de PPTP verbinding maakt, de Alcatel doet het modem gedeelte ... En dat modem gedeelte doet het prima, het is puur en alleen de PPTP die het niet doet..

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
het is een buffer-overflow van je router, vervelend probleem dat ik ook gehad heb met mijn Draytek, na een maand of 5 niet gebruikt te hebben werkt hij nu opeens wel weer goed :?

/edit: probeer eens wat oudere firmware, wie weet helpt het

[ Voor 16% gewijzigd door Jamaicaman op 24-11-2004 08:34 ]

• PolarBear
  • Niet online
Oudere firmware geeft net zo hard hetzelfde probleem.

Ik wil best geloven dat de router een buffer-overflow heeft, maar waarom, ik heb dat ding weken niet aangeraakt en opeens kapt de PPTP verbinding er mee....

Is het mogelijk dat het wel aan het ADSL modem ligt?

Nogmaals mijn situatie

code:
1
2
3
4
5
Internet ======> DSLAM ======> SpeedTouch ======> Draytek
                                            werkt                             werkt

<========== PPTP =======================
                                klapt er uit

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 24-11-2004 10:44 ]

Verwijderd

probeer eens dan de router er uit te halen en je 510 als modem router te gebruiken en kijk hoe het dan reageert

• PolarBear
  • Niet online
De 510 als modem/router gebruiken lijkt te werken, kijken of hij het een nachtje volhoud ..
Pagina: 1