Toon posts:

[xp] hoe automatisch reboot na x minuten inactiviteit login?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een programma of een setting of iets dergelijks om er voor te zorgen dat,
indien er gedurende bijvb 30min niemand ingelogd is onder Windows XP, de pc automatisch herstart.

(De reden is, dat ie dan automatisch naar Linux boot via de bootloader, we willen zo veel mogelijk pc's in linux hebben staan, vooral over de nacht, kwestie dat er remote kan ingelogged worden op die pc's.)

bedankt!

Verwijderd

als een pc niet ingelogt is kun je via remote desktop ook gewoon inloggen. Onder XP gewoon vinkje aan zetten dan kun je altijd remote desktoppen zelfs als er niet is ingelogt. En als dat niet werkt. Remote administrator installeren.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 08:02 ]

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Kun je niet iets doen met de screen saver..... Hernoem maar eens een .scr bestand naar .exe en voer het uit.

Vervolgen hoef je alleen maar een exe/scr te maken die kijk of de pc id ingelog is of niet, tijdstip, enz. En als aan alle voorwaarden worden voldaan dan rebooten naar linux

Let wel heb er geen ervaring mee het is dan ook maar een gedachten kronkel.

Grutte Pier fansels

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:28

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:01:
als een pc niet ingelogt is kun je via remote desktop ook gewoon inloggen. Onder XP gewoon vinkje aan zetten dan kun je altijd remote desktoppen zelfs als er niet is ingelogt. En als dat niet werkt. Remote administrator installeren.
Ik denk dat de TS bedoelt dat er over Linux gebruik kan worden gemaakt van de CPU tijd om bijvoorbeeld proteïnes en biologische netwerken door te rekenen (correct me if I`m wrong).

Dit werkt net even iets anders dan een progje starten in Windows (hij vraagt noemt Linux niet voor niks, blijkbaar is die omgeving nu eenmaal zo ingesteld en werkend). Er moeten gewoon mensen 's nachts hun simulaties kunnen draaien op de genoemde PC's onder Linux. Remote Administrator heeft TS niks aan schat ik in...

TS:
Ik denk dat er wel simpele VB applicaties zijn die zoiets kunnen, het is denk ik zelf ook nog wel te klussen door iemand met verstand van VB en API's.
Als ik iets meer tijd heb kan ik misschien zelf wel even nog wat uitzoeken, maar dat wordt op zijn vroegst morgen pas...

[ Voor 17% gewijzigd door Twee Dee op 24-11-2004 08:53 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

misschien dat TS hier iets vind qua scriptje:

http://www.google.nl/sear...pt&btnG=Google+zoeken&lr=

Verwijderd

Topicstarter
Twee Dee heeft gelijk, we moeten echt in linux zijn, matlab jobs en dergelijk moeten daar kunnen gedaan worden. (veel minder overhead dan bijv langs rdp)

De scriptjes langs die google link zijn niet meteen wat ik zoek (voor het vermijden van een reboot staat er zefls tussen ;), ma ni iets voor xp nog niet gevonden.
Pagina: 1