PC2700 geheugen te sloom??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54
Hey,
ik zat eens wat oude topics door te lezen over die geheugen snelheden van sisoft sandra en mijn eigen scores vallen toch wel stukje lager uit...
Ik heb n KT3 Ultra 1800+ en 256MB PC2700 ram (samsung for who cares)...
geheugen draait wel op 333mhz en kom tot deze scores:
1865/1739
alle dingen in bios staan gewoon op default behalve hclk+33.
cpu draait gewoon normaal dus 133 fsb.
vrees dat ik wat laat ben en dat de sisoft sandra rage wat over is, maar vergeleken met alles wat ik las is dit best laag en vroeg me af of iemand een simpele verklaring daarvoor kan hebben??

Verwijderd

Kan mij niet voorstellen dat je niets kunt vinden over deze hardware. In ieder geval, ik ben de moeilijkste niet om je alvast een tip te geven:

Zorg dat het geheugen op dezelfde snelheid loopt als de FSB.

Laat het geheugen dus op HCLK lopen ipv HCLK+33. Het geheugen krijgt toch niet meer bandbreedte dan de FSB kan leveren. HCLK levert zelfs betere prestaties omdat er dan geen vertaalslag plaatsvindt voordat data van en naar geheugen gesluisd kunnen worden. 133MHz is in dit geval dus zelfs sneller dan 166MHz.

Wil je het geheugen benutten als volwaardig PC2700 dan zul je de FSB zelf moeten opkrikken naar 166 MHz. Dit heb ik gedaan met mijn KT3 Ultra2. Zorg ook in dit geval dat FSB en mem synchroon draaien! Mijn Ultra2 had destijds wel eerst een bios update nodig om 166 MHz officieel aan te kunnen dus zorg eerst dat je de allerlaatste biosversie gebruikt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Simpele verklaring is hier niet te geven, maar ook geen ingewikklde....

Zonder je versie van Sandra te weten, te weten hoe als je BIOS settings zijn (wat 'default' is kan namelijk nogal uiteenlopen) en te weten op hoeveel ns die DIMM gerate is, kunnen we niets zinnigs hierover vertellen behalve dat je eens moet gaan spelen met BIOS settings. Maar dat valt ook gewoon onder 'zelfwerkzaamheid'. Succes :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.