[XP] HP Multimedia Keyboard no.5181 (ps/2) layout probleem*

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Iemand die ik ken heeft een multimedia keyboard van Hewlett-Packard (serienummer 5181). Na winxp installatie geeft apparatenbeheer aan dat het een standaard ps/2 toetsenbord is. Opzich geen punt zou je zeggen maar het probleem is dat alle tekens op een ander plaats zitten. Dus ik dacht even een goede driver erbij zoeken en klaar is kees. Niet dus.
Ik vond een HP Multimedia Keyboard ps/2 driver voor winxp en heb die ook geinstalleerd maar de tekens zijn nog steeds niet goed. Daarna nog 4 andere drivers geprobeerd maar allemaal niet goed.

Het moet toch mogelijk zijn om de tekens op de goede plaats te krijgen met een goede driver?

Kent iemand dit probleem?

ps: waarom produceren bedrijven niet gewoon universeel....zucht

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF hebben tekens met drivers of überhaupt met hardware te maken :?

Welke teken achter welke toets zit wordt gewoon bepaald door de gebruikte keyboard map. En dat is een instelling van je OS. Iirc bij WinXP Keyboard in Control Panel in te stellen.

* dion_b tikt overigens gewoon blind op US-105 layout ongeacht wat er op de toetsen zelf geschreven staat - maarja, ben ook hardware modje he :z

Daarom:

Move OH -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
dion_b schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:37:
WTF hebben tekens met drivers of überhaupt met hardware te maken :?

Welke teken achter welke toets zit wordt gewoon bepaald door de gebruikte keyboard map. En dat is een instelling van je OS. Iirc bij WinXP Keyboard in Control Panel in te stellen.

* dion_b tikt overigens gewoon blind op US-105 layout ongeacht wat er op de toetsen zelf geschreven staat - maarja, ben ook hardware modje he :z

Daarom:

Move OH -> WOS
Het goede stukje software bij het goede stukje hardware...want met die toetsenbordindeling in winxp heb ik al mee gekloot. Meteen eigenlijk maar dat hielp niet. Heb dmv ctrl+shift ook die andere indeling geprobeerd maar dat was em niet.
Dat het een os instelling is is mooi maar hoe verander ik dat?