Meerdere netwerken probleem mail

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Maar ik zit hier dus veel op verschillende locaties te werken. En nu wil het wel eens zijn dat ik dan een mailtje moet versturen. Het liefst doe ik dat niet via hotmail, maar gewoon via de smtp-server die daar wordt aangeboden. Okay, klinkt nog lekker vaag allemaal. Ik probeer even een situatie te schetsen.

Ik zit dagelijks te werken op school, daar kan ik mailen met smtphost.school.nl, maar als ik dan thuis kom, werkt deze smtp niet ivm relaying (en logisch), dus moet ik dat dan weer handmatig aanpassen. Is er een tooltje aanwezig waar ik bijvoorbeeld kan kiezen op welke locatie ik zit en hij dan automatisch de smtp servers kan aanpassen aan de locatie waar ik dan zit.

Ik gebruik zelf Outlook 2003, icm WinXP SP2

Heb al gezocht, maar zoals hier boven te lezen valt is het moeilijk te omschrijven.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:46

Reptile209

- gers -

Je kan voor iedere locatie waar je (vaak) komt een apart account met de juiste SMTP-server aanmaken. Dan moet je alleen voor het verzenden steeds het juiste account selecteren.
Wat makkelijker is, is om op je eigen PC/netwerk een eigen mailserver (met SMTP-AUTH ofzo) te draaien, of een webmail-server. Dan kan je met één instelling overal terecht. Volgens mij zijn er geen makkelijke tools die Outlook zelf laten uitzoeken waar hij (zij? :)) zit.

Zo scherp als een voetbal!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een aantal accounts maken is idd simpel. Dan een pulldownmenuutje in OL om de account te kiezen bij zenden. Of neem idd eigen mailserver die je goed beveiligd tegen vooral spammers. OL accounts is makkelijker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reptile209
  • Laatst online: 07:46

Reptile209

- gers -

F_J_K: dat makkelijker hangt er vanaf hoe vaak je op dezelfde locaties bent. Als je constant ergens anders bent, heb je ofwel 10000 accounts staan, of moet je toch nog een extra accountje instellen om vanaf het actuele FreakNet te kunnen mailen. Dan is een eigen (idd goed beveiligde) mailserver veel makkelijker.

Zo scherp als een voetbal!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 08:48

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Reptile209 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:33:
F_J_K: dat makkelijker hangt er vanaf hoe vaak je op dezelfde locaties bent. Als je constant ergens anders bent, heb je ofwel 10000 accounts staan, of moet je toch nog een extra accountje instellen om vanaf het actuele FreakNet te kunnen mailen. Dan is een eigen (idd goed beveiligde) mailserver veel makkelijker.
Yup, heb je helemaal gelijk in. Ik zit op een stuk of vier locaties waar dat prima werkte maar elke week een andere en je wilt al heel snel een eigen server gaan onderhouden :) <--- ik las 'veel op verschillende locaties' als veel op een paar verschillende :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Soms (vaak zelfs) laten SMTP servers relaying wel toe als je gebruik maakt van een login. Dit kun je aanzetten in outlook.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je kan ook meerdere profielen aanmaken; elk profiel heeft dan 1 account met de juiste locatie settings. Als je Outlook dan opstart vraagt ie welk profiel ie moet laden en dan kan je meteen aan de slag! (Waarschijnlijk nog wel even naar de juiste PST laten wijzen.)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1