Ik had in mijn pc een 512 MB DDR geheugen module van 266 Mhz, en ik had een module van 512 MB DDR van 400 Mhz. Beide draaide altijd op een snelheid van 266 Mhz. Nu heb ik de module van 266 Mhz vervangen door 1 van 400 Mhz. Maar nu kan ik echter in de bios hem alleen laten werken op 166 Mhz (=333 Mhz). Zodra ik hem op 200 Mhz (=400 Mhz) zet dan reset hij bij het opstarten na zo'n 15 sec de computer en dit gaat dan eindeloos door. Ik heb het voltage op de geheugen al op 2,8 volt gezet (2,8 is het maximale) maar dit zonder succes. Toch denk ik nu dat het aan het voltage ligt maar dit vind ik dan toch erg vreemd aangezien mijn moederbord wel PC 3200 (400 Mhz) geheugen ondersteunt. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
hoe zit het met de timings van het geheugen ?
Zet in de bios: By SPD
Denk dat je timings te strak staan voor het nieuwe geheugen waardoor die op z'n bek gaat.
Zet in de bios: By SPD
Denk dat je timings te strak staan voor het nieuwe geheugen waardoor die op z'n bek gaat.
Vooraf: geen idee of dit op jouw moederbord van toepassing is
Er zijn borden die alleen op 400MHz werken als er slechts 1 module geinstalleerd is, right. Kan dat het zijn?
Er zijn borden die alleen op 400MHz werken als er slechts 1 module geinstalleerd is, right. Kan dat het zijn?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Heb ik al gedaan. By SPD klapt hij er ook uit. Het geheugen is een standaard merk. Kan het niet zijn dat hij een hoger voltage nodig heeft? Als ik hem namelijk op 2.6 volt zet in plaats van op 2.8 dan reset hij hem al na zo'n 5 tot 10 sec ipv 15 sec. De timings staan verder gewoon op standaard.
Ok, maar als ik er 1 module in zet dan doet hij hetzelfde.limoentje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:00:
limoentje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:00:
a7n8x-x heeft het niet, net even opgezocht
Wat je wel heel vaak hoort: Laat eens een memory test lopen, misschien isser iets mis met het geheugen. Het spul is zo gecompliceerd, dat het van alles kan wezen, misschien dat zown proggie je dan een goede diagnose kan geven,
Je kunt het altijd proberen;)
Je kunt het altijd proberen;)
PMG Beleid
Ik lees nergens mobo type, hoe BIOS timings staan, hoeveel ns de DIMMs gerate zijn, verder haal je snelheden (166MHz, 200MHz) en 'peformance ratings' (DDR-333, DDR-400) gruwlijk door elkaar. Maar belangrijkst van allemaal: dit kan gewoon een chip compatibility issue zijn, maar je zegt niets over wat voor chips er op de DIMMs zitten en of die ondersteund zijn door je mobo.
Kortom, hier kunnen we weinig mee en je hebt zelf nog zat dat je kunt doen...
Ik lees nergens mobo type, hoe BIOS timings staan, hoeveel ns de DIMMs gerate zijn, verder haal je snelheden (166MHz, 200MHz) en 'peformance ratings' (DDR-333, DDR-400) gruwlijk door elkaar. Maar belangrijkst van allemaal: dit kan gewoon een chip compatibility issue zijn, maar je zegt niets over wat voor chips er op de DIMMs zitten en of die ondersteund zijn door je mobo.
Kortom, hier kunnen we weinig mee en je hebt zelf nog zat dat je kunt doen...
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()