Nieuwe playstation 2 - mod?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Hallo,

ik heb onlangs een Playstation 2 gekregen, bij een telefoonabo van de altijd aardige mensen van de Mediamarkt. Ik heb de nieuwe versie gekregen (SCHP 70004 is de seriel), en dat is een erg mooi apparaat. Klein, handig, ziet er goed strak uit - maar hij heeft een nadeel: hij lijkt moeilijker te modden te zijn. Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in de PS2 wereld, of de modwereld, dus vandaar deze post.

Ik heb een aantal internetfora afgespeurd, op zoek naar informatie over het modden van dit apparaat, en ik kom een hoop tegenstrijdige informatie tegen. Het komt er allemaal geloof ik op neer dat de check die de PS2 uitvoert of de DVD wel of niet 'legaal' is, gebeurt op het moment dat de DVD in het apparaat gestopt wordt. De bedoeling van die mods is om van DVD schijf te wisselen, zonder dat de PS2 het doorheeft. Toch?

Lijkt helder. Maar. Ik heb een hoop suggesties gezien - o.a. het openmaken van de kast en het vastplakken van een tweetal switches. Dit zou echter een risico op doorbranden van de laser ten gevolge hebben, omdat die switches blijkbaar ook een andere functie dienen. Bovendien ben ik nogal aarzelend tegenover zaken die te maken hebben met openschroeven en openbreken van technische apparaten - ik heb namelijk twee linkerhanden. Ik heb ook een en ander gehoord over modchips, die met relatief weinig moeite geinstalleerd kunnen worden. Maar de enige heldere informatie die ik hierover vinden kon ging over het 'oude' model PS2, over de nieuwe modellen is er weinig duidelijks te vinden.

Daarom dan ook deze post - ik hoop dat iemand hier mij duidelijke informatie kan geven over het modden van dit apparaat, want ik zou graag gebackupte en spellen uit een andere regio spelen. Ik hoop trouwens dat dit verzoen niet als illegaal bestempeld wordt - ik heb geen idee van het tweakers.net beleid hierover.

Hopelijk kunnen de PS2-bezittende tweakers mij van dienst zijn met deze vraag.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mas- schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:12:
Daarom dan ook deze post - ik hoop dat iemand hier mij duidelijke informatie kan geven over het modden van dit apparaat, want ik zou graag gebackupte en spellen uit een andere regio spelen. Ik hoop trouwens dat dit verzoen niet als illegaal bestempeld wordt - ik heb geen idee van het tweakers.net beleid hierover.
Kort gezegd, omdat dit nogal een grijs gebied is en het modden van PS2s bedoeld is voor illegaal gebruik gaan dit soort topics meestal op slot.

Dus ik denk dat je toch moet vertrouwen op google in dit geval.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

met een mod chip inclusief zijn software, overwrite je de hele reut die op je console hoort te staan, dus alle beveiligingen e.d. zijn ook niet meer van toepassing.

het kan idd wel wezen dat je moet wachten op een modchip voor de desbetreffende ps2.

MSI GX660R for the win!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:16:
[...]

Kort gezegd, omdat dit nogal een grijs gebied is en het modden van PS2s bedoeld is voor illegaal gebruik gaan dit soort topics meestal op slot.

Dus ik denk dat je toch moet vertrouwen op google in dit geval.
Grijs gebied...geen innocent until proven otherwise op tweakers? :'(

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Verwijderd

Ik vind het zonde om een topic met een goed verzorgde startpost te sluiten, maar het moet helaas toch.

In zowel de FAQ als de Spielerij policy kun je vinden wat het standpunt omtrend modchips hier is. Je had ook contact op kunnen nemen met Crash, Fuelke of mij.

Modchips zijn een te grijs gebied. Met modchips kunnen ook leuke dingen gedaan worden (Linux draaien ed.), maar vooral in Spielerij heeft het een te grote link met warez. Daarnaast is er in Nederland een rechterlijke uitspraak geweest die het modden van PS2 verbood. Die uitspraak is ook niet 100% helder, maar dat maakt het gebied juist nog grijzer.

Misschien dat je via Google een ander (Nederlandstalig) forum kunt vinden met informatie, en waar je deze startpost kan hergebruiken. Op GoT kunnen we je niet verder helpen ben ik bang.

Dit topic is gesloten.