Toon posts:

ATI Radeon 9800 PRO SE XXL problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb een Radeon 9800 Pro XXL.
Het probleem is dat als ik hem in mijn computer doe (P4P800 SE) dat ik zogauw in bijvoorbeeld Need for Speed Underground II ga spelen en het grafisch beeld op max zet dat ik allemaal gekleurde blokjes en streepjes krijg... k MOET de pc resetten om dit weg te krijgen. Dit gebeurt vooral ook wanneer ik mijn resolutie omhoog schakel.

Heb hem ook in mijn AMD computer gestopt... moederbord type weet ik zo even niet maar daar doet hij het PERFECT! Elke resolutie en alles op max NFS:U2 werkt perfect, alleen héél soms loopt de game vast....

Ik heb ALLES geprobeert maar de kaart wilt NIET lopen op mijn pc, is het niet dat gekleurde gedoe, dan krijg ik wel een BSOD (Blue Screen On Dead) met steeds een andere foutmelding, schone installatie helpt ook niet. Oude Catalyst drivers of de nieuwe maakt ook niks uit.

Het bios van de videokaart is uit begin 2003, misschien kan een nieuwe firmware/bios update het probleem verhelpen?

Hier een beetje informatie over de kaart, jullie zouden met ONTZETTEND veel helpen als iemand mij een directe link kan geven naar het flash proggie en de juiste BIOS file, ik ben echt bang om de kaart te mollen, maar aangezien hij 2e hands is kan ik hem ook niet terug brengen dus wil ik dit graag proberen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Bij voorbaat dank!, PureHatred

Afbeeldingslocatie: http://img114.exs.cx/img114/1289/naamloos4.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 22:19 ]

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 09:17
Ik heb een soort gelijk probleem gehad,

Een 9700pro in een amd 1800+ dik draaien alles high vlammen,
zelfde kaart in een P4c800-e, Panne niet snel te krijgen, en hij liep op lagere clocks dan een pro hoort te doen, kortom Graka<->Mobo incompatibiliteit.

ik heb een andere kaart en nu geen panne.

ik zie dat je ook een intel-based systeem hebt zoek daar het probleem,

[ Voor 11% gewijzigd door David_p3 op 23-11-2004 22:26 ]

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Verwijderd

Heb je al de nieuwste catalyst 4.12 drivers?

daar moet dat probleem opgelost zijn.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

David_p3 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:25:
Ik heb een soort gelijk probleem gehad,

....kortom Graka<->Mobo incompatibiliteit.......
dat denk ik niet...alsof er in elk mobo de speeds van elke graka staan.. :/

tzijn waarschijnlijk artifacts, wordt je vga kaart niet te warm? loopt ie op het goede voltage, (ik weet niet of fast writes on/off mag baten :X )

het mag duidelijk wezen dat het aan het moederbord ligt, dus zoek het in de instellingen van je bios.

MSI GX660R for the win!

• David_p3
  • Laatst online: 08-07 09:17
dat opzich niet maar mijn moederbord kon niet goed omgaan met 9700pro's dat was ook bekend, en dat resulteerde in lagere clocks.

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Verwijderd

Topicstarter
Bios instellingen? welke kunnen dit dan zijn? Ik heb hier echt geen verstand van helaas...

Ik heb de nieuwste katalys drivers en dan werkt het nog niet.
Werk nu met een 9600 XT die loopt perfect, maar die 9800 Pro XXL wil ik werkend krijgen.

Te warm wordt hij niet. Zit een zalman koelgeleider op MET ook nog een zalman Fan dus dat zit wel pluis.

Iemand die weet waar en hoe de kaart te updaten naar het 2004 bios in plaats van de 2003 bios? Of iemand die me iets meer kan vertellen over de BIOS instellingen?

Alvast hartstikken bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom nou een nieuw topic :?

Ga hier verder ATI Radeon 9800 PRO SE XXL problemen/

...of ga gewoon zelf fatsoenlijk aan de slag.
lol, beetje laate reactie voor een forum moderator maar goed, en fatsoenlijk moet jij zeggen?

Heb heel internet afgezocht maar van elke site due ûberhaupt een flash had voor de Radeon 9800 XXL zag je ergends anders weer klachten, en het is zonde om een kaartje van 2xx € even te verneu**n in 5 seconden tijd lijkt me toch?

Geld groeit me niet op de rug natuurlijk, en als jij het niet kan hebben dat mensen niet alles weten en liever zekerheid hebben ipv dat ze het gewoon uitproberen en dan het hele zooitje mollen is een forum moderator job niks voor jou!

tyvm, Pure

• El Snorro
  • Laatst online: 29-07 15:29
Lijkt mij een koeling probleem, hebben meer van die kaartjes last van (vastgelopen fans etc)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Uit je gesloten topic:

LMFAO!!!

Kaart doet nu dus NIKS meer na het bios flash. Hij zegt flash good, succeeded.

Radeon 9800 Pro XXL

PC zet ik aan en beeld gaat niet eens meer aan...
heeft een 9800 Pro XXL ook iets van jumpers die je kan zetten dat hij gereset wordt zodat ik overnieuw kan flashen of is de kaart nu klaar voor de prullebak?

Hoop snel op reactie

FF inhaken op gesloten topic m.b.t. je verkeerde flash. Je kaart is nog bruikbaar. Zorg dat je een PCI kaart hebt. Maar gewoon blind flashen kan ook, heb het van de week nog zelf gedaan.

En als je het hele internet had afgezocht wat je beweerd dan moet je dit ook wel 1000x zijn tegengekomen....

Welk BIOS heb je erop geflashed? En ik neem aan dat je wel een backup heb gemaakt van je oude BIOS?

[ Voor 33% gewijzigd door Industrial_Life op 25-11-2004 16:15 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus niet maar goed, de kaart heb ik als XXL geflashed en ik moet dus een XL hebben, dus een PCI kaart erin, pc opstarten met monitor op de pci kaart, dan de flash doen op de agp kaart of hoe moet ik dat zien?

Sorry maar met flashen ben ik gewoon weg niet bekend :(

Op de kaart staat normaal in kleine letters XL of PRO of XXL maar hier stond niks en ze zijden tegen mij dat het een XXL is, dus ik flashen en niks hoor lol

maar goed het is dus een XL, vanaaf zal ik het precies hier neer zetten dan even,

IIG ATI Radeon 9800 Pro XL is het

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb nog ff gezocht. Ik heb de

MEDION RADEON 9800 PRO XXL bios erop gezet. Dat is de enigste XXL versie die er is. Deze is niet goed en ik moet een XL versie hebben.

Nu heb ik verschillende gevonden van de merken :

Afbeeldingslocatie: http://img10.exs.cx/img10/7416/naamloos45.png

Iemand die uit vorige plaatje kan opmaken welke ik moet hebben?
Ik doe dan maar blind flashen dat lijkt me het besten dan hehe

Alvast hartelijk bedankt mensen!
Pagina: 1