RJ45 --> RS232 convertor

Pagina: 1
Acties:

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:57

Tuxie

En WeL nU!

Topicstarter
Ik heb een laptop gekocht om een applicatie te draaien die gebruik maakt van een seriele poort (seriele kabelverbinding). Nu is er echter een pinnetje van de seriele poort afgebroken :( Balen! Nu heb ik ergens een rj45 --> rs232 convertor vandaan getoverd: een kabeltje van 10 cm die je in je netwerkkaart prikt en aan de andere kant een seriele poort bezit. :) Anders moet ik de hele boel uit elkaar halen en solderen. Overigens ligt de hele boel al uit elkaar en heb ik de soldeerbout nu in de hand, maar nu ben ik dus die convertor tegengekomen.

Nu is echter de vraag of dit gaat werken ja / nee en eigenlijk hoe ik dit ook moet configureren in Windows, i.v.m. toewijzen COM poorten e.d. Ik heb nog nooit zo'n constructie gezien en kwam zo'n convertor per toeval tegen. Maargoed deze verbinding loopt dan via de netwerkinterface en da's geen COM poort natuurlijk, die ik in mijn applicatie moet aangeven :?

* Tuxie weet even niet of dit in OH of het Windows forum moet, maar ik wil eerst even weten of het uberhaupt gaat werken en andere mensen wel eens met dit soort constructies hebben gewerkt, dus vandaar hier in OH ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm ik gok dat wat je hebt _geen_ rs232 aansluiting is, want dat kan gewoon niet, als je het toch aansluit is de kans erg groot dat je je netwerkkaart laat "roken" ;)

Verwijderd

Nee, het is niet een soort van USB poort, die netwerkpoort van je, er zijn wel meer dingen die RJ45 gebruiken. Ik noem ISDN als een voorbeeld.

De serieele uitgang van bijvoorbeeld de Cisco switches is meestal ook een RJ45 poortje, die sluit je met dit soort converters aan op je COM-poort.

Je beste optie is rechtbuigen, of een USB --> RS232 converter aanschaffen.

Verwijderd

*ISDN is toch rj11?

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:57

Tuxie

En WeL nU!

Topicstarter
Verrek, nu ik even de labeltjes lees ;) zie ik dat dit idd een convertor voor een oude isdn centrale is. Dat gaat natuurlijk nooit werken over een utp-verbinding. :)

* Tuxie pakt de soldeerbout weer in hand. Overigens kan rechtbuigen niet meer want hij is echt afgebroken.

Verwijderd

Dat dachten wel meer mensen, bouncing_tom... Gelukkig zijn realtek kaartjes goedkoop, er staat namelijk meer spanning op een ISDN lijntje dan over een netwerk.
Pagina: 1