Toon posts:

Partitie naar nieuwe disk klonen en booten, hoe mbr meenemen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een pc bij de aldi gekocht en daarin zit een WD 250 GB schijf.
Deze is verdeelt in 3 partitie's
[125 GB]C: System partitie
[97,6 GB]D: Backup
[9,75 GB]E: Recover
Ik heb nu mijn eigen windows instalatie op de eerste partitie.
Nu wil in een raptor 74 GB hardeschijf erbij zetten.

Ik zou graag de C: partitie van de WD 250 GB hardeschijf willen copieren en vervolgende van de raptor vandaan booten.

Nu had ik zelf als plan om:
1- met partition magic de schijf te verkleinen.
2- De verkleinde partitie copieren
3- vervolgens booten vanaf de raptor.

Maar hoor zerg ik dat MBR ook mee word gecopeert want zonder zal die nie vanaf de rator gaan booten.

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Met GHOST van norton/symantec, je hd klonen naar de andere en dan met partition magic je partitie verkleinen/vergroten.
Wel ff bij options aanvinken dat je dus ook de bootsector mee wil klonen bij ghost.
succes. ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt, en dat is makkelijker, tijdelijk je C:\ zodanig leegmaken tot hij <74GB is. Volgens mij kun je dan zonder probleem de partitie overzetten omdat dan alleen de daadwerkelijk gebruikte ruimte overgezet wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 23-11-2004 22:15 ]

ARME AOW’er

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik ga er maar even geriefelijk van uit dat je XP of 2k gebruikt: ga de recovery console in (door te booten vanaf je cd en die optie te kiezen) en tik 'fixmbr' en 'fixboot' in na het verwisselen van schijf en kopieren.

Dan nog een titeledit, zodat het beknopt je probleem omschrijft. Probeer in het vervolg ook zelf iets informatievere titels te bedenken die beknopt je probleem of vraag omschrijven: dan zien mensen wat je met je topic wil :)

Partitie Clonen + MBR ==> Partitie naar nieuwe disk klonen en booten, hoe mbr meenemen

Verwijderd

Topicstarter
Oke iedreeen bedankt voor de hulp.
En G33rt zal voortaan op mijn topic titels letten.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Naar mijn weten kun je een MBR niet clonen (waarom zou je) zoals G33rt al zei: gewoon fixmbr.
Of als je linux hebt (zal wel niet) gewoon lilo/grub opnieuw installen met diskette.
De MBR is alleen een 'boot-flag' dus is niet gebonden aan de installatie van windows.

/edit - typ ik nou echt zo traag :S

[ Voor 13% gewijzigd door The_Savage op 23-11-2004 22:43 ]

Pagina: 1